جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا از ۲۱ آذر ماه در این استان، گفت: این طرح در پنج مرحله اجرایی می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حسین مصطفی پور  با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: این طرح در یک بستر سامانه‌ای با عنوان «سامانه امید» تهیه شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف مشخص شدن وظایف دستگاه‌ها و متولیان امر و جلوگیری از موازی کاری و پیشگیری از اقدامات مغایر با پروتکل‌ها طراحی شده است، گفت: همزیستی مسالمت آمیز شهروندان در سایه ویروس کرونا و صیانت از سلامت آنها از اهداف دیگر این طراحی و اجرای این طرح است.

مصطفی پور در ادامه با اشاره به اینکه با اجرای این طرح به دنبال جلوگیری از آسیب به زندگی و معیشت شهروندان هستیم، افزود: طرح مدیریت هوشمند کرونا در پنج مرحله اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح هم به سه بخش خدمت گیرندگان، خدمت دهندگان و محیط خدمت توجه شده است، گفت: پنج مرحله پیش بینی شده برای اجرای این طرح دستگاه‌های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، فعالیت صنوف، حمل و نقل برون شهری و مرحله پایانی به مراکز علمی و مؤسسات آموزشی توجه می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به ضمانت اجرایی طرح مدیریت هوشمند سازی، اضافه کرد: برای اجرای این طرح بازرسانی با عنوان بازرسان سلامت محیط کار پیش بینی شده که در صورت عدم اجرای مقررات برای نقض کنندگان برخوردهای اداری و صنفی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این طرح برای کارکنان تنبیه‌های انضباطی و برای واحدهای صنفی در ابتدا تذکر، اخطاریه و سپس پلمب یک ماهه واحد صنفی پیش بینی شده است.

مصطفی پور با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنفی باید در اجرای این طرح دقت و جدیت لازم را داشته باشند، گفت: با مدیریت صحیح می‌توانیم این طرح را به درستی اجرا کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به ابلاغ دستور العمل اجرایی طرح مدیریت هوشمند کرونا به همه دستگاه‌ها و واحدهای صنفی، اضافه کرد: اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در استان گیلان از ۲۱ آذر ماه آغاز و فاصله اجرای بین هر مرحله یک هفته پیش بینی شده است