شریفی از تجهیز تاکسی ها به کتابخانه خبر داد و گفت:طرح تاکسی فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

ندای گیلان،مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت از تجهیز تاکسی ها به کتابخانه خبر داد و گفت:طرح تاکسی فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

مرتضی شریفی، تجهیز تاکسی ها به کتابخانه را در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: این اقدام از سوی سازمان تاکسیرانی با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد:در طرح تاکسی فرهنگی تعدادی کتاب در تاکسی ها جانمایی خواهد شد و مسافران می توانند به صورت رایگان در حین سفر این کتابها را مطالعه کنند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: قصد داریم تا با ایجاد شرایط مناسب در تاکسی ها،شهروندان از وقت خود نهایت بهره را ببرند و بدین ترتیب گامی در جهت ارتقای شاخص سرانه مطالعه برداریم.

شریفی زمان اجرای این طرح را در آغاز سال جدید عنوان کرد و افزود: این طرح به صورت پایلوت در یكی از تاکسی های مسیر صیقلان به گلسار انجام شده و روزهای آینده نیز با قرار دادن بروشورهایی با محتوای ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و پیام های شهروندی در مقوله های مختلف اجرا خواهد شد.