رحیم عطایی‌پور با اشاره به اجرای طرح مذکور اظهار کرد: گیلان به عنوان نخستین استان در اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق مرزی و محروم کشور در سال جاری شده است.

ندای گیلان:رحیم عطایی‌پور با اشاره به اجرای طرح مذکور اظهار کرد: گیلان به عنوان نخستین استان در اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق مرزی و محروم کشور در سال جاری شده است.

وی اجرای طرح مذکور را یکی از طرح‌های ملی در سال جاری عنوان کرد و افزود: این طرح از طرق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شده است.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان اجرای طرح مذکور را در راستای امضای تفاهمنامه استاندار گیلان با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر وی به گیلان ذکر کرد.

وی زمان اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق مرزی و محروم کشور را حداکثر ماه آینده پس از پایان نظرسنجی‌ها و تهیه شیوه‌نامه بیان کرد.

عطایی‌پور نیازسنجی و امکان‌سنجی آموزش‌های مهارتی روستاییان، برنامه‌ریزی آموزشی و تعیین شیوه‌ ارائه آموزش و تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، منابع و کمک آموزشی را از اهداف طرح مذکور برشمرد.

وی گفت: تامین مربی، آماده‌سازی فضا و تجهیزات، سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای کارآموزان و ارزیابی اثربخشی طرح از دیگر اهداف طرح کشوری توانمندسازی و آموزش مهارتی روستاییان است.

این مسئول در ادامه از اجرای نخستین مرحله آزمون ادواری سراسری سال 94 در روز 8 خرداد ماه جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرحله با حضور 908 نفر شرکت کننده در استان شامل 88.2 درصد مرد و 11.8 درصد زن برگزار می‌شود.

وی برگزاری آزمون ادواری را همزمان با کشور در دو نوبت متفاوت در 13 حوزه امتحانی به مدت یک هفته در گیلان عنوان کرد.