سخنگوی صنعت برق گفت: طرح تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده با کولرهای با بازده بالا از اواخر امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: مصوبه طرح تعویض یک میلیون کولرگازی پارسال از سوی شورای اقتصاد مصوب و برای اجرا ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس از همان روزهای نخست اقدام‌ها برای اجرا شدن مصوبه آغازو مطالعات نخستین شروع شد.
رجبی مشهدی گفت: بر این اساس پیش بینی می شود نیمه دوم امسال پیمانکاران اجرا کننده طرح انتخاب شده و مقدمات اجرای کار فراهم شود.
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: کار انتخاب سازندگان داخلی کولرهای گازی پربازده و کم مصرف بر اساس استانداردهای مدنظر هم از نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد.
مصوبه شورای اقتصاد در خصوص صدور مجوز طرح جایگزینی یک میلیون کولر گازی فرسوده با کولرهای گازی راندمان بالا در شهرستانهایی که دارای تعرفه برق مناطق گرمسیر یک هستند، از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه کشوردی ماه پارسال ابلاغ شد.
رجبی مشهدی افزود: بر این اساس فراخوان شناسایی مهندسان مشاور دارای گواهی صلاحیت مرتبط از سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور انتخاب مهندس مشاور و تهیه اسناد مناقصه مربوط به انتخاب سرمایه گذار هم منتشر خواهد شد.
سخنگوی صنعت برق گفت:هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری جلسات داخلـی با تولیدکنندگـان کولر گـازی و انجمنهای «صنعت تأسیسات »و «تولیدکنندگـان سیستمهای تهویه مطبوع ایران» بعد از انتخاب پیمانکار برگزار خواهدشد.
وی از برگـزاری جلسـه مشتـرک توانیر و وزارت صنعت، معدن و تجارت با تولیدکنندگـان کولر گازی و همچنین انجمنهای «صنعت تأسیسات»و « تولیدکنندگـانسیستمهای تهویـه مطبوع ایران »خبر داد و گفت: مقـرر شد انجمن تولیدکنندگـان سیستمهای تهویـه مطبوع برنامه زمانبنـدی تحویل کولـر پس از عقد قرارداد را به شرکت توانیـر اعلام کند.
رجبی مشهدی ادامه داد:توانیر موظف است انتخاب پیمانکار را براساس قانون از طریق مناقصه انجام دهد.
وی افزود:تولیدکنندگان داخلی می‌توانند برای شرکت در مناقصه در قالب کنسرسیوم نیز اقدام کنند.