فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی دبیرستان شهدا حوزه شهید مفتح ناحیه ۲ رشت اذعان کرد: جشنواره اشراف یکی از جشنواره‌های داخلی سپاه شمرده شده و در این جشنواره فرمانده‌های موفق که اشراف بیشتری توام با ابتکار در اجرای فعالیت‌ها داشتند، انتخاب شدند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، «امیرعلی کریمی» به شاخص‌های ارزشمند پایگاه‌های بسیج پرداخت و اظهار کرد: بسیج با اتحاد و انسجام، انجام بسیاری از فعالیت‌ها را در زمان بحران و نیاز سهل‌تر کرده است.

فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی دبیرستان شهدا حوزه شهید مفتح ناحیه ۲ رشت اذعان کرد: جشنواره اشراف یکی از جشنواره‌های داخلی سپاه شمرده شده و در این جشنواره فرمانده‌های موفق که اشراف بیشتری توام با ابتکار در اجرای فعالیت‌ها داشتند، انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: افتخار می‌کنم که در جشنواره اشراف به‌عنوان موفق‌ترین فرمانده دانش‌آموزی در سطح شهر و استان انتخاب شدم.

کریمی به فعالیت‌های پایگاه و دلایل انتخابش در این جشنواره اشاره کرد و افزود: پایگاه دبیرستان شهدا به طور مسمتر برنامه روزانه و هفتگی داشته و برنامه‌های آن به طور مستمر اجرا می‌شد.

فرمانده واحد بسیج دانش آموزی دبیرستان شهدا خاطرنشان کرد: برگزاری نشست شورای فرماندهی، برگزاری نشست‌های مختلف در مزار شهدا و حلقات صالحین به‌صورت هفتگی و مستمر در این پایگاه صورت می‌گرفت.

وی به طرح‌های اجرایی این پایگاه پرداخت و ادامه داد: اجرای طرح تریبون آزاد یکی از این برنامه‌ها بود که در تمامی پایگاه‌های بسیج مدارس اجرا شد.

کریمی با بیان اینکه این طرح با این هدف که شخصیت‌های غیر بسیجی و یا مخالف نظر و عقیده هم وارد محفل شوند گفت: با اجرای تریبون آزاد بستری فراهم شد که تمامی افراد با هر عقیده و نظر بتوانند در جمع بسیجیان و در برنامه‌های پایگاه شرکت کنند و بدون هیچ‌ترسی مسائل و ابهام‌های خود را بیان کنند.

کریمی اذعان داشت: با اجرای این طرح بسیاری از شبهات دانش‌آموزان رفع و صمیمیت و آزادی بین دانش‌آموزان بسیجی و غیربسیجی مهیا شد.

فرمانده واحد بسیج دانش آموزی دبیرستان شهدا به تفاوت بین حلقه صالحین و طرح تریبون آزاد پرداخت و اظهارداشت: در حلقه‌های صالحین یک موضوع مشخص مطرح و حلقه حول همان موضوع برگزار می‌شد و فقط مربی صحبت می‌کند، اما در طرح تریبون آزاد هر دانش‌آموزی با هر نظر و عقیده‌ای حضور داشت و مدیران در این طرح متغیر هستند.

وی به فعالیت‌های گسترده این پایگاه اشاره و خاطرنشان ساخت: برگزاری نشست‌های مختلف در مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از قبیل نمایشگاه کتاب و سیره شهدا و قرآن و عترت و مدرسه انقلاب، برگزاری شب خاطره‌ با حضور رزمندگان و جانبازان، برگزاری کلاس‌های تقویتی رایگان برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت، توزیع بسته‌های لوازم تحریر بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت، بزرگداشت ایام الله‌های مختلف، برگزاری حلقه صالحین، تشکیل کمیسیون‌های مختلف با حضور دانش‌آموزان، مسئولان، دبیران و اولیاء از قبیل کمیسیون انتصابات، هماهنگی و برنامه‌ریزی، ورزشی و بودجه جهت هماهنگی و برنامه‌ریزی برنامه‌های پایگاه و بهبود برگزاری مراسم‌ها و‌ برنامه‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی و تجلیل از دانش‌آموزان بسیجی نمونه در حیطه‌های علمی، ورزشی، انضباطی از اهم فعالیت‌های این پایگاه بود که بین پایگاه‌های دانش آموزی برتر انتخاب شد.