مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از اجرای هفتمین مرحله طرح آموزش راکبان موتورسیکلت‌ و عابران پیاده در 50 روستای این استان از 31 شهریور ماه جاری خبر داد

به گزارش نداي گيلان:  ناصر آل‌محمدی پیش از ظهر امروز در نشست حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با تأکید بر ضرورت آموزش موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده، اظهار کرد: عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های فعال در ترافیک هستند.

وی با بیان اینکه گروه‌های مذکور بیشترین سهم قربانیان حوادث رانندگی گیلان را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: دو‌سوم مجموع متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی مربوط به عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت‌ است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان آغاز اجرای طرح آموزش ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسواران را از سال 91 عنوان کرد و گفت: امسال هفتمین مرحله این طرح در 10 نقطه گیلان با پوشش 50 روستا از 31 شهریور ماه جاری اجرا می‌شود.

وی ایجاد حس مسئولیت در عابران پیاده و موتورسواران در قبال ایمنی خود و دیگران را از جمله اهداف طرح مذکور عنوان کرد و یادآور شد: آموزش مهارت‌های لازم درباره حضور ایمن در ترافیک از دیگر اهداف اجرای طرح آموزش ایمنی عابران و موتورسواران است.

آل‌محمدی با اشاره به اینکه در پایان اجرای طرح مذکور به موتورسواران حاضر کلاه ایمنی و برچسب شبرنگ ویژه موتورسیکلت اهدا می‌شود، افزود: به خانواده‌های موتورسواران نیز ساک، کتاب آموزشی و … اهدا می‌شود.

وی انحراف به چپ، عدم توجه به جلو و رعایت نکردن حق تقدم را بیشترین عامل مرگ و میر موتورسواران در تصادفات رانندگی ذکر کرد و متذکر شد: نداشتن کلاه ایمنی عامل 70 درصد مرگ و میر راکبان موتورسیکلت‌سوار است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خاطرنشان کرد: آموزش ایمنی و ترافیک به زبان طنز، اهدای لوازم ایمنی و… بخشی از برنامه‌های طرح آموزش راکبان موتورسیکلت‌ و عابران پیاده است.