معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران از آغاز طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار در گیلان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران از آغاز طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار در گیلان خبر داد.

 وحید طیفوری افزود: این طرح از مهم‌ترین طرح‌های آماری مرکز آمار ایران است که با جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای کشور، امکان تهیه و ارزیابی برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… را فراهم می‌کند.

وی هدف از این طرح را دستیابی به برآوردهای سالانه‌ی هزینه ودرآمد خانوارهای شهری و روستایی کشور و استان‌ها و همچنین تأمین اطلاعات مورد نیاز حسابهای ملّی و منطقه‌ای دانست که با همکاری معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به صورت نمونه‌ای اجرایی می‌گردد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه این طرح به صورت ماهانه در طول سال 1397 اجرا می‌گردد ادامه داد:  اجرای این طرح از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان فرودین ماه سال 1398 با مراجعه به تعداد 1338 نمونه از خانوارهای شهری و روستایی در استان انجام می‌پذیرد.

سمینار آموزشی در استان برای رده‌های اجرایی نیز در پایان فرودین ماه1397 برگزار گردید.