نماینده عالی دولت در استان با اشاره به سفر آیت الله دکتر رئیسی و هیات دولت سیزدهم به گیلان، گفت که اجرایی نمودن تأکیدات مهم رئیس جمهوری، به قید فوریت در حال انجام است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در جلسه نظارت بر اجرای تأکیدات آیت الله دکتر رئیسی در سفر به گیلان که معاون اجرایی رئیس جمهوری نیز حضور داشت،  بیان کرد: اجرایی نمودن دستورات رئیس‌جمهوری، به قید فوریت در حال انجام است که تشکیل کارگروه آزادسازی سواحل دریای خزر با در نظر داشتن حریم ۶۰ متر زیر نظر معاون اجرایی رئیس جمهوری و کارگروه احیاء و نجات تالاب انزلی و رودخانه های گوهر رود و زرجوب رشت ازجمله آنهاست.

 وی آزادسازی سواحل توسط دستگاه‌های اجرایی را یکی از دستورات مهم رئیس جمهوری ذکر و خاطرنشانکرد: در خصوص آزادسازی سواحل ، اولین جلسه کارگروه، تشکیل و همه دستگاه‌های اجرایی تا پایان بهمن‌ماه جاری باید در خصوص آزادسازی اقدام کرده و بناهای خود را تخریب کنند در غیر این صورت با آن دستگاه برخورد می‌شود.
 استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به حفظ حریم سواحل توسط دستگاه‌ها و نهادهای دولتی ادامه داد: گیلان یکی از استان‌های ساحلی کشور بوده و باید از این ظرفیت در راستای رونق گردشگری و اشتغال استفاده کرد لذا تا ۲۰ روز آینده تمامی دستگاه‌های اجرایی، ملزم به تخریب بناهای ساخته شده در راستای اجرای این دستور  هستند.
دکتر عباسی با اشاره به وضعیت تأسف‌بار رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت تصریح کرد: در خصوص این دو رودخانه ، متأسفانه فاجعه زیست‌محیطی روی داده به‌طوری‌که شیرابه و فاضلاب‌های بسیاری به‌صورت مستقیم وارد این رودخانه ها می‌شود و در همین راستا امروز همراه با معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، بازدیدی از این مناطق انجام‌ و آسیب‌شناسی لازم صورت گرفته است.
 وی با بیان اینکه بدون انجام ‌کارهای کارشناسی و مدیریت جهادی نمی‌توان مشکلات استان‌ را برطرف کرد، افزود: بعد از سفر دولت سیزدهم به گیلان، با در نظر داشتم اهمیت تأکیدات دکتر رئیسی، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری به این استان سفر کرده تا از این طریق بتوان بخشی از مشکلات را برطرف کرد.
 وی با اشاره به شناسایی منشأ آلودگی‌های دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت گفت: حجمی از اراضی کشاورزی منطقه سیاه‌اسطلخ که رئیس‌جمهوری هم از آن بازدید داشتند، توسط آب این رودخانه ها تأمین می‌شود به همین منظور ، سازمان جهاد کشاورزی باید منبع آب تأمین‌کننده اراضی کشاورزی در این محل را تغییر دهد.
 در این جلسه شماری از مدیران دستگاه های اجرایی نیز گزارشی از فعالیت های صورت گرفته بیان داشتند.
 معاون اجرایی رئیس جمهوری صبح امروز (دوشنبه) به منظور اجرای دستور صریح آیت الله رئیسی در سفر به استان گیلان ، با استقبال دکتر اسدالله عباسی استاندار، وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شد و از بخشی از نوار ساحلی استان، تالاب انزلی و رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت بازدید کرد.
  آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهوری که جمعه گذشته به گیلان سفر کرده بود، با تاکید بر ضرورت آزادسازی اراضی ساحلی توسط دستگاه‌های دولتی گفت که هیچ دستگاه دولتی و حکومتی حق ندارد ساحل را تصرف و مردم را از حقوقشان محروم کند.