اجرای بیش از ٣٠ نمایش صحنه ای و خیابانی، اکران فیلم در مجتمع های فرهنگی و هنری به ویژه در شهرستان های فاقد سینما از برنامه های فرهنگی دهه فجر در گیلان است

به گزارش ندای گیلان فیروز فاضلی،  در گفت و گویی اظهار کرد: به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و ادارات شهرستان، بیش از یکصد و پنجاه برنامه فرهنگی و هنری برای اجرا در سی و نهمین بهار انقلاب در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اجرای بیش از ٣٠ نمایش صحنه ای و خیابانی، اکران فیلم در مجتمع های فرهنگی و هنری به ویژه در شهرستان های فاقد سینما، برگزاری بیش از ٢٠ جنگ شادی، همایش، جشن و نشست تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی، برپایی بیش از ٣٠ نمایشگاه هنری و قرآنی شامل عکس، پوستر، نقاشی، خوشنویسی و دیگر هنرهای تجسمی و صنایع دستی و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری شامل مسابقات کتابخوانی، پیامکی، ایستگاه نقاشی و… از جمله این برنامه ها به شمار می روند.

فاضلی ادامه داد: برپایی کارگاه های مختلف آموزشی به صورت رایگان شامل خوشنویسی، قصه و داستان و…، برگزاری محافل متعدد انس با قرآن و برنامه های مختلف دیدار با خانواده شهدای انقلاب، اجرای چندین کنسرت موسیقی سنتی و کنسرت های کارگاهی و آموزشگاهی، برگزاری ١٦ عنوان برنامه عصری با شعر و خاطره و برپایی ٩ نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای ایام ا… دهه فجر امسال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برنامه های شاخص این اداره کل در دهه فجر امسال، گفت: اکران همزمان سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در استان و برگزاری  دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر در رشت از شاخص ترین فعالیت های همکاران ما در در سی و نهمین بهار انقلاب است.

وی تصریح کرد: استان گیلان برای چهارمین سال میزبان اکران همزمان بزرگترین رویداد سینمایی کشور است که بر این اساس ١٦ فیلم سینمایی منتخب از مجموعه فیلم های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از ١٤ تا ٢١ بهمن ماه جاری در سینما میرزا کوچک رشت اکران می شود.

فاضلی ادامه داد: دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت نیز به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از دهم تا بیست و یکم بهمن ماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بالغ بر ٧٠ درصد مراکز فرهنگی و هنری استان در رشت متمرکز هستند؛ جشنواره مذکور با استفاده از همین توان بالقوه با مشارکت بالغ بر٨٠ مرکز فرهنگی و هنری و حضور یک هزار هنرمند و هنرجو و با اجرای ٦٥ برنامه فرهنگی و هنری در این شهر برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: بیش از ٧٠٠ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان نیز با همکاری دبیرخانه کانون های مساجد، جشن ها و ویژه مراسم خاصی را برگزار خواهند نمود.

فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های شاخص آتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اظهار کرد: برگزاری جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی قرآنی آیات و برپایی نخستین اکسپوی نقاشی گیلان از دیگر برنامه های شاخص پیش روی بنده و همکاران ماست.

به گفته وی؛ در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف قرآن و عترت (ع)، جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی با موضوع قرآن و عترت (ع) تحت عنوان جشنواره آیات با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسفندماه امسال به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می شود.

فاضلی تأکید کرد: ٢٢ بهمن ماه جاری آخرین فرصت شرکت در این جشنواره است و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در جشنواره می توانند به سایت www.ayaategilan.ir مراجعه کنند.

وی یادآور شد: نخستین اکسپوی نقاشی گیلان نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با مسئولیت اجرایی موسسه فرهنگی هنری صبح قلم گیل از ١٤ لغایت ١٩ اسفند ماه سال جاری در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار می شود که در این نمایشگاه ویژه ی فروش آثار هنری، ٦٠ اثر از ٢٠ هنرمند نقاش استان به نمایش در خواهد آمد.