در جلسه ستاد فرهنگی ماه مبار ک رمضان در منطقه‌آزاد انزلی راهکارهای برگزاری باشکوه واثربخش برنامه‌های مذهبی-فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان مورد بحث و بررسی قرار گرفت

به گزارش نداي گيلان و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان با تکیه بر تجربیات سنوات گذشته در سطح منطقه، مساجد و اماکن مذهبی با مشارکت مردم برگزار می شود.

برگزاری محافل انس با قرآن، ضیافت افطاری در مساجد و محلات و اقشار هدف از جمله افطار با علما، ایتام، خانواده معظم شهدا و شب شعر و جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین برپایی مراسم ویژه لیالی قدر و شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) از  جمله برنامه های  این سازمان است که  با همکاری مساجد ،کانون های مذهبی و اعضای شوراهای اسلامی انجام می شود.

در این نشست امامان جماعت روستاهای منطقه پیشنهادات و نظرات ارشادی خود را در راستای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر و راهکارهای تعمیق مفاهیم و افزایش رعایت شعار دینی در سطح جامعه ارائه دادند.

همچنین در این جلسه معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی ، فرماندهان نیروهای انتظامی و نظامی مستقر در محدوده منطقه به همراه مدیران مجتمع های تجاری حضور داشتند که نظرات خود را در جهت جلوگیری از اشاعه تظاهر به روزه خواری و برنامه های متنوع فرهنگ سازی روزه داری اعلام داشتند.

در 28 روستای محدوده منطقه آزاد انزلی  35 مسجد و 5 بقاع متبرکه و 4 نمازخانه  فعال بوده و برنامه های قرآنی و مذهبی در این اماکن برگزار می شود.