مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی رشت برنامه های گرامیداشت روز آتش نشان را بالغ بر ۳۰ برنامه عنوان داشت و افزود: این برنامه ها در روزهای منتهی به ۷ مهر و پس از آن اجرا خواهند شد.

به گزارش ندای گیلان،سید حسن راضی مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در نشست خبری در تشریح برنامه های آتش نشانی رشت در روز هفتم مهرماه گفت: به مناسبت گرامیداشت ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی و همچنین همزمانی این روزها با ایام ماه محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  این سازمان نیز سعی کرده است تا با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و معرفی فعالیت ها و خدمات سازمان آتش نشانی نسبت به توسعه فرهنگ عاشورایی و تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بین آتش نشانان و ارتقای سطح دانش پیشگیرانه، بعنوان یک اقدام موثر و تاثیرگذار در کاهش وقوع حوادث در بین آحاد شهروندان گام بردارد.

راضی با اشاره به برپایی نمایشگاهی در پیاده راه فرهنگی با هدف معرفی، تجهیزات و توانمندی های آتش نشانی،  افزود: این نمایشگاه که از ساعت ۱۰ لغایت ۲۳ برپاست، شهروندان می توانند تا روز جمعه ۶ مهر ۹۷ نسبت به بازدید نمایشگاه اقدام کنند.

وی به برنامه های آموزشی در روزهای منتهی به روز آتش نشانی و ایمنی  اشاره داشت و گفت: حوزه آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی در ۶ ماهه گذشته نسبت به آموزش بالغ بر ۲ هزار و ۵۵۵ تن اقدام نموده که با توجه به در پیش بودن این روز سترگ و همچنین بازگشایی مدارس، آتش نشانان و کارشناسان این سازمان بیش از پیش نسبت به حضور در مدارس و ارایه آموزش های ایمنی اقدام خواهند کرد.

وی به نواختن زنگ ایمنی در مدارس سطح شهر اشاره کرد و گفت: تنی چند از اعضای محترم شورای اسلامی، مدیران شهری وجمعی از آتش نشانان با حضور در چندین مدرسه به صورت نمادین نسبت به نواختن زنگ ایمنی با هدف یادآوری شجاعت و جان فشانی شهدای آتش نشان و آتش نشانان پر تلاش اقدام خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی رشت با اشاره به تاکید رییس سازمان آتش نشانی مبنی بر برگزاری مراسم قدردانی از خانواده معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و نیز قهرمانان رشته های ورزشی، افزود:  به حمداله تجلیل یاد شده با حضور اعضای محترم شورای اسلامی، شهردار، مدیران شهری ، آتش نشانان و … در ساعت ۱۱ صبح روز شنبه ۷ مهر ۹۷ در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی واقع در میدان انتظام رشت برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری رژه ناوگان خودرویی اشاره داشت و گفت: این رژه با هدف نمایش تجهیزات و توانمندی­ها، در مقابله با حوادث رأس ساعت ۰۹:۳۰ روز جمعه ۶ مهر از مقابل ساختمان مرکزی سازمان آتش نشانی رشت واقع در میدان انتظام آغاز خواهد شد که پس از پایان رژه آتش نشانان با حضور در گلزار شهدای گمنام نسبت به ادای احترام و گلباران مزار مطهر شهدا اقدام خواهند کرد.

وی برنامه های گرامیداشت روز آتش نشان را بالغ بر ۳۰ برنامه عنوان داشت و افزود: این برنامه ها در روزهای منتهی به ۷ مهر و پس از آن اجرا خواهند شد.