وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حکم صادره علیه روزنامه‌نگار واشنگتن پست گفت: در خصوص جیسون رضاییان ما همه در حال تلاش هستیم این موضوع را از بعد بشردوستانه بررسی کنیم، اتهامات وارده به وی بسیار جدی هستند.

نداي گيلان : نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ امروز در تهران آغاز شد.

وزرای خارجه ایران، آلمان، لبنان و عمان در این نشست حضور دارند و ریاست این نشست نیز به‌عهده ولفگانگ اشینگر رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ می‌باشد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از سخنان خود در این نشست به حکم صادره علیه جیسون رضائیان روزنامه‌نگار واشنگتن پست پرداخت و در این باره گفت: در خصوص جیسون رضاییان، ما همه در حال تلاش هستیم این موضوع را از بعد بشردوستانه بررسی کنیم، اتهامات وارده به وی بسیار جدی هستند اما تلاش داریم با در نظرگرفتن بعد بشردوستانه آن را حل کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه کشورمان در نشست خبری هفته گذشته خود از صدور حکم پرونده جیسون رضائیان خبر داد. معاون قوه قضائیه تصریح کرد: حکم این پرونده صادر شده است و طبعاً با توجه به فرصت 20روزه اعتراض به حکم صادره، به‌دنبال ابلاغ آن، متهمان می‌توانند به حکم صادره اعتراض کنند که در صورت عدم اعتراض به احکام صادره، این احکام قطعی محسوب می‌شود./تسنيم