جمشید ظهیری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: در هفته دولت امسال 200 روستا با جمعيتي بالغ بر 20 هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.

به گزارش ندای گیلان از رشت جمشید ظهیری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: در هفته دولت امسال 200 روستا با جمعيتي بالغ بر 20 هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اعلام این خبر افزود: با استقرار دولت تدبير و اميد، در سال 93 سه شهر باقيمانده گيلان (جيرنده، بره سر، ماكلوان) گازدار شدند و در 3 سال گذشته تا هفته دولت امسال تعداد 593 روستا با جمعيتي بالغ بر 87 هزار خانوار از نعمت گاز بهره مند شده اند.

مهندس ظهیری اظهار داشت: دولت تدبير و اميد با اجراي پروژه هاي بند «ق» بر روند گازرساني به روستا سرعت بخشيد بنحوي كه براي اجراي اين پروژه ها در گيلان، خوشه هايي در قالب 2 فاز طراحي شد، در فاز اول 47 خوشه براي گازرساني به بيش از 582 روستا با 70 هزار و 345 خانوار و در فاز دوم 324 روستا با 17 هزار خانوار طراحي شد و هم اكنون و در طي كمتر از 3 سال ضريب بهره مندي روستايي استان از 67 درصد به 92 درصد رسيده است.

وي بيان كرد: هم اكنون در استان گيلان 498 هزار خانوار شهري و 286 خانوار روستايي از نعمت گاز بهره مند هست كه يك سوم خانوارهاي  بهره مند از گاز در بخش روستايي استان در سه سال فعاليت دولت تدبير و اميد محقق گرديده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان در پايان گفت: با برنامه ريزي بعمل آمده تا دهه فجر امسال  تعداد 9 هزار و 51 خانوار ديگر در قالب بيش از 100 روستاي استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و درصد بهره مندي خانوارهاي روستايي به 95 درصد مي رسد.