۳۸ روستای گیلان طی مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد به شبکه ملی اطلاعات پیوست.

به گزارش ندای گیلان،فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در این زمینه گفت: با افتتاح ۶ سایت دکل ایرانسل در استان این ۳۸ روستا به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه متصل شدند.

وی با بیان اینکه برای پیوستن این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است،گفت:با افتتاح این دکل‌ها بیش از سه هزار و ۳۶۱ خانوار روستایی استان از خدمات اینترنت پرسرعت ایرانسل برخوردار شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، این پروژه‌ها در شهرستان‌های رودبار، آستارا، رودسر، لنگرود و لاهیجان اجرایی شده است،  افزود: ۲ هزار و ۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در گیلان وجود دارد که یک هزار و ۵۵۵ مورد از این روستا‌ها پیش از این به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و امروز نیز ۳۸ روستای دیگر به این تعداد افزوده شد.

فرزاد توکلی گیلان با اشاره دارای دو میلیون و ۹۷ هزار و ۴۶۹ مشترک پهن باند سیار و۵۷۵هزار و ۸۹۲مشترک پهن باند ثابت می‌باشد، گفت:ضریب نفوذ اینترنت سیار در گیلان ۸۱.۸۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت ثابت ۱۲.۵ درصد است.