طبق آمارهای اعلام شده در سال ۹۴ بالغ بر ۴۵۲ مورد آتش سوزی منزل مسکونی اعلام شده که از این تعداد علت بالغ بر ۴۰./. این آتش سوزی ها اتصال برق منازل تشخیص داده شد

به گزارش ندای گیلان به نقل از آتش نشانی رشت،طبق آمارهای اعلام شده در سال ۹۴ بالغ بر ۴۵۲ مورد آتش سوزی منزل مسکونی به سازمان آتش نشانی اعلام شده که از این تعداد علت بالغ بر ۴۰./. این آتش سوزی ها اتصال در سیستم سیم کشی برق منازل تشخیص داده شد.

شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی با بیان اینکه نقص در سیستم سیم کشی برق مهمترین عامل آتش سوزی در منازل مسکونی ات ابراز داشت:

در دو ماهه نخست سال جاری علت بالغ بر ۳۴./. آتش سوزی منازل مسکونی اتصال در سیستم های سیم کشی برق بوده و با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و استفاده بیش از پیش از وسایل سرمایشی ضروریست نسبت به کنترل و بازدید دوره ای توسط متخصصین اقدامات لازم صورت پذیرد.

در ادامه مومنی با بیان اینکه اکثر سیم های برق این منازل فرسوده است و توان کشش مصرف برق و تجهیزات برقی پرمصرف خصوصا وسایل برودتی در فصل گرما را ندارند افزود: در نظر نگرفتن زیر ساخت و بکار گیری وسایل جدید برقی و پر مصرف توسط مالکین، موجبات ایجاد بار اضافی بر روی سیستم های فرسوده را فراهم کرده و بواسطه بافت شهری منطقه و وجود شیروانی های چوبی، آتش سوزی های گسترده رخ خواهد داد.

معاونت عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت  با بیان اینکه در سال ۹۴ تنها ۲۰./. منازل مسکونی آتش گرفته بیمه بوده اند افزود: بی احتیاطی و بروز آتش سوزی در چشم بر هم زدنی  تمام سرمایه و زندگی را نابود می کند به همین واسطه به شهروندان توصیه می شود با توجه به بازدید دوره ای از سیستم سیم کشی برق منازل توسط متخصصین امر نسبت به بیمه آتش سوزی اماکن خود بی تفاوت نباشند و بیمه مجاورت را نیز در بیمه نامه های خود لحاظ تا ماحصل دسترنج یک عمر تلاش و اندوخته خود و اطرافیانشان را تضمین کنند.