اکثر قریب به اتقاق وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند درباره موضوع حمله به دونفت کش با دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترش هم نظر هستند که هفته قبل و در آغاز بحران نفت کش ها «خواستار انجام تحقیقات مستقل» در این باره شده بود.

به گزارش ندای گیلان به نقل از یورو نیوز،در جریان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که با محوریت حمله هفته گذشته به نفت کش ها در دریای عمان برگزارشد، کشورهای عضو بدون همراهی با موضع ایالات متحده که ایران را مسئول حمله به نفت کش ها متهم کرده بود، تصمیم گرفتند تا پیش از انجام تحقیقات مستقل در این باره اظهارنظر نکنند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، پیش از این نشست گفته بود هرگونه واکنش و تصمیم علیه این حملات باید حساب شده و عقلانی باشد و نباید با عجله در این باره تصمیمی گرفت.

وزیر خارجه فنلاند هم باانتقاد از موضع گیری بریتانیا در این باره اعلام کرد که اروپا نیاز به مستندات و شواهد بیشتری برای تایید این حملات از سوی ایران یا هر کشور و گروه دیگری دارد.

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا که پیش تر موضع آمریکا درباره نقش ایران در حملات را تاییدکرده است، در این جلسه شرکت نکرده بود. ژان ایو لودریان ، وزیر خارجه فرانسه هم در این نشست غایب بود.

اما در نهایت اکثر قریب به اتقاق وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند درباره موضوع حمله به دونفت کش با دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترش هم نظر هستند که هفته قبل و در آغاز بحران نفت کش ها «خواستار انجام تحقیقات مستقل» در این باره شده بود.

فدریکا موگرینی، رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در این نشست حاضر بود ساعتی دیگر در کنفرانس خبری شرکت می کند و گمان آن می رود که بیانیه نشست درباره حمله به نفت کش ها و موضع اتحادیه اروپا را قرائت کند.