معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:در این ایام متاسفانه بالغ بر ۲۰ نفر از پرسنل و کادر درمانی استان را از دست داده ایم و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از کادر درمان ما درگیر این بیماری منحوس شدند.

به گزارش ندای گیلان،فردین مهرابیان در دومین محفل انس با قرآن کریم که در راستای یادبود شهدای مدافع سلامت و تقدیر از کادر درمانی در مرکز آموزشی و درمانی حشمت رشت، برگزار شد ضمن قدردانی از کادر درمان استان و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت اظهار کرد: در این ایام متاسفانه بالغ بر ۲۰ نفر از پرسنل و کادر درمانی استان را از دست داده ایم و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از کادر درمان ما درگیر این بیماری منحوس شدند که برای شهدای سلامت آرزوی علو درجات و برای کادر درمانی نیز آرزوی سلامت و بهروزی را داریم.

وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده، افزود: هر کسی نفسی را حیات بخشد همانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده است و بنابراین آیه، خداوند قطعا به وجود شما نازنینان که حیات بخش هستید، زندگی دوباره را به انسان‌ها می بخشید افتخار می کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) که فرمودند «مراقب افکارتان باشید که تبدیل به گفتارتان می شوند، مراقب گفتارتان باشید که تبدیل به رفتارتان می شود، مراقب رفتارتان باشید که تبدیل به عادت می شود»، یادآور شد: افکار پزشک، پرستار و کادر درمان خدمت به همنوع است و این افکار در زندگی آنها ساری و جاری است بنابراین باید قدردان این عزیزان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین امیر چهری، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در هلال احمر استان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: جهاد پرستاران، پزشکان و سایر افراد در خط مقدم مبارزه با کرونا مانند جهاد رزمندگان اسلام در سال های جنگ تحمیلی است که هر دو جان بر کف به مبارزه رفتند.

وی ضمن اشاره به معنویت و عظمت شب قدر، گفت: در شب قدر در کنار تمام اعمال ذکر شده، فراموش نکنیم که زنگارها را از قلب و ذهنمان بزداییم؛ قدر، زمانی است که بتوانیم کینه ها را از دلمان پاک و دلمان را خانه ی الهی کنیم.

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در هلال احمر گیلان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، افزود: شایسته نیست در منیت که صفت شیطان است بمانیم، برنده ی واقعی شب قدر کسی است که از این صفت جدا شود و برای دیگران نیز دعا کند مانند افراد کادر درمان که از خود گذشتند و هم اکنون تمام کشور دعاگوی آن ها هستند.

حجت الاسلام چهری با اشاره به ضرورت همراهی عمل با عبادات و لازمه دانستن آن برای رسیدن به مقام خلیفه الهی انسان، گفت: گام دوم برای داشتن شب قدر این است که بتوانیم محبت اولیای الهی را در قلبمان قرار دهیم و این محبت باید در عمل ما نمود پیدا کند و سبک زندگی ما از سیره این بزرگان تبعیت کند.

وی اضافه کرد: لازم است در این شرایط که کرونا کسب و کار برخی از قشرها را تعطیل کرده، کمک مومنانه و مواسات را انجام دهیم و دستگیری از نیازمندان به عمل آوریم.