امیرتیموری گفت:هاشمی از بین ما رفت و آنچه که از رفتنش داغ بر دل می نشاند مظلومیت و مظلومانه رفتنش بود که بی صدا و خاموش بود و فرصت حلالیت خواهی را از خناسان و دلالان گرفت.

به گزارش ندای گیلان،دکتر علیرضا امیرتیموری در مراسم نکوداشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال ملکوتی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگ مردی است که در نوزدهم دی ماه 1395 به لقاء ا… پیوست و این اسطوره، مرد تاریخ ایران ماندگار شد و مظلومانه رفت، ماندگارتر از نامداران و مظلومتر از یار دیرینش دکتر بهشتی.

وی ادامه داد: انسانها باید قدر یکدیگر را تا زمانی که زنده هستند، بدانند و در زمان فقدان عزیزی که از دست رفته چه دوست و چه دشمن سر به ستایش وی بگذارند. حکایت آیت الله هاشمی نیز حکایت عجیبی بود و از وی به عنوان استوانه نظام یاد می کردند و چه زود این استوانه مقاوم، در مقابل مشکلات شکست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با برشمردن خصایص بزرگ مردان تاریخ، بیان داشت: آیت الله هاشمی اسطوره ای تکرار نشدنی است و تاریخ هرگز نظیر ایشان را به خود نخواهید دید.

دکتر امیرتیموری ضمن بررسی ابعاد شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: هاشمی از بین ما رفت و آنچه که از رفتنش داغ بر دل می نشاند مظلومیت و مظلومانه رفتنش بود که بی صدا و خاموش بود و فرصت حلالیت خواهی را از خناسان و دلالان گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: به راستی سردار بزرگ ایران، سردار قاسم سلیمانی او را چه خوب شناخته بود و در سخنانش می گفت که آقای هاشمی از ابتدا تاکنون یک رفتار و منش داشت اما هاشمی تاکتیک هایی داشت و جناحش هم استکبار ستیز و هم دشمن شکن بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) اظهار کرد: منافق ترین خلایق کسانی هستند که مومن را تا زنده است نزد خلق خراب می کنند و بعد از مرگش از او به خوبی یاد می کند.

دکتر امیرتیموری ادامه داد: اکنون که در کنار امامت آرام گرفته ای، آسوده بخواب. آنان که باید، قدر تو را می دانند و کسانی که نادانند همان بهتر که ندانند. چه بسیارند دانشمندانی که پرورش یافته دانشگاهی هستند که شما مؤسس آن بوده اید و همین فرهیختگان و نام آوران قدردان شما خواهند بود. ایرانی و غیر ایرانی به تو افتخار می کنند و بی شک نام بلند آوازه « هاشمی » در اذهان دانشمندان این کهن دیار جاودانه خواهد ماند . به امید روزی که قدر مردان بزرگ را  تا زنده هستند بدانند گرچه این قصه دوباره تکرار خواهد شد.

عکاس:حسین نورانی