مشاور حقوقی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، قدرت و اقتدار نظام اسلامی ایران را به رخ شرق و غرب عالم می کشید.

به گزارش ندای گیلان از رشت،  آیت الله محمدرضا عباسی فرد در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در رشت، با اشاره به ارتحال آن فقید سعید اظهار کرد: روزهای سخت آتش و خون در دوران پرافتخار دفاع مقدس را به یاد بیاورید و وقتی طوفان ها با خطبه های نمازجمعه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی فروکش می کرد.
وی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را صاحب ایدئولوژی عنوان و اضافه کرد: با ارتحال آن فقید سعید، اسلام مبلغی بزرگ ،رهبری بازوی پرتوان و انقلاب استوانه‌ای بزرگ و ملت ایران پدری دلسوز ، مهربان و دانا را از دست دادند.
آیت الله عباسی فرد با ابلاغ سلام و قدردانی بیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم شریف گیلان خاطرنشان کرد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، از اولین افرادی بود که در صف مبارزات علیه رژیم پهلوی، در کنار امام راحل بود.

عباسی‌فرد اضافه کرد: در زمان آغاز نهضت امام(ره) نخستین کسی که به این نهضت پیوست و پشت سر نهضت امام به نماز خون و جهاد و اجتهاد و انقلاب ایستاد، آیت‌الله هاشمی بود.

به گفته وی، در جریان کاپیتولاسیون امام راحل به آیت‌الله هاشمی ماموریت داد تا تمام مصوبات در این زمینه را آماده و در اختیار امام(ره) بگذارد و وی در این زمینه نیز ورود کرده بود.
مشاور حقوقی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از مرحوم هاشمی حرف زدن، دانش و استادی و سخنوری نمی خواهد و هرکس می تواند از هاشمی با فهم خودش سخن بگوید.
وی با یادآوری اینکه ارتحال مرحوم آیت الله هاشمی در دنیا خبرساز شد، گفت: آن مرحوم را با نهضت اسلامی، انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی می شناسند.
وی یکی دیگر از اقدامات شایسته مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و اهتمام او به علم اندوزی و فراگیری دانش توسط آحاد جامعه ایران عنوان کرد.
آیت الله عباسی فرد در خاتمه سخنانش اضافه کرد: گیلان سرزمین سردار جنگل است و در این سرزمین، به مردان بزرگ اهمیت می دهند و برگزاری جلسه ای برای گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی نیز به همین معناست.
در مراسمی که به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجتمع فرهنگی – هنری خاتم الانبیاء رشت برگزار شد، استاندار و  معاونین استاندار گیلا ن ،  جمعی از مدیران ، فعالان سیاسی ، فرهنگی و رسانه ای استان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه هفته گذشته در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.