دبیر ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت از حضور آیت الله جنتی به عنوان سخنران مراسم سالگرد ارتحال این عالم ربانی در شهرستان فومن خبر داد.

به گزارش  ندای گیلان به نقل از مهر، فرماندار فومن در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت که عصر چهارشنبه در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نظام ما نظامی دینی و جامعه ما جامعه ای ایمانی است.

میرشمس مومن زاده با بیان اینکه ارزش های حاکم بر جامعه ما ارزش های دینی، معنوی و اسلامی است، گفت: یقینا در طول تاریخ مرجعیت، علما و روحانیت نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت انسان ها  داشته اند.

وی نقش روحانیت و علمای دین در دوران معاصر و مبارزه با استبداد و استکبار نقشی پیشتاز عنوان کرد و افزود: علما و روحانیت نقش تعیین کننده در هدایت مردم و جامعه به سوی سعادت ایفا کرده اند.

فرماندار فومن با اشاره به شخصیت والای آیت الله بهجت، ایشان را افتخاری برای مردم این شهرستان و استان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: ایشان یکی از برجسته ترین شخصیت های جهان اسلام و تشیع و مظهر تدین و زهد بودند.

ناشناخته ماندن بسیاری از ابعاد شخصیتی آیت الله بهجت

مدیر حوزه علمیه آیت الله بهجت فومن در ادامه این جلسه با بیان اینکه هر قدمی که در برگزاری این مراسم برداشته شود مایه برکت و توجه ویژه ایشان است، اظهار کرد: آیت الله بهجت دردانه روزگار بود و ظهور فردی همانند ایشان در جهان اسلام و تشیع سخت و دشوار است.

حجت االاسلام ولی رضا قربانی با اشاره به ناشناخته ماندن بسیاری از ابعاد وجودی آیت الله بهجت، افزود: متاسفانه هنوز بسیاری از ویژگی های شخصیتی، معرفتی، عرفانی و دینی ایشان برای مردم ناشناخته مانده است.

وی بر ضرورت اشاعه ویژگی های شخصیتی این عالم جلیل القدر در سطح جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: دشمن در حال رواج بی ایمانی و بی اعتقادی در سطح جامعه به ویژه در بین جوانان بوده و ما نیز باید با استفاده از ابعاد وجودی و شخصیتی و معنوی چنین شخصیت های بزرگی به مقابله با توطئه دشمنان برخیزیم.

رئیس ستاد مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت ادامه داد: متاسفانه در جامعه خلاء برگزاری چنین مراسماتی و اشاعه ویژگی های شخصیتی این عالمان بزرگوار احساس می شود.

وی تصریح کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا با بهره گیری از ابعاد وجودی چنین عالمانی باورهای دینی و معنوی را در سطح جامعه به ویژه در بین جوانان ساری و جاری کنند.

آیت الله جنتی سخنران مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت

دبیر ستاد مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت در این جلسه با اشاره به اینکه حضور و دیدار عالما ذکر محسوب می شود، اظهار کرد: برگزاری چنین مراسماتی موجب حضور قلب وبهره گیری از وجود این شخصیت های بزرگ است.

بهروز جلائی به تشکیل کارگروه برگزاری این مراسم اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم این کارگروه دعوت از شخصیت های برجسته دینی و علمی در این مراسم است.

وی با  اشاره به رایزنی های انجام شده برای حضور سخنران کشوری، افزود: با توجه به اظهار تمایل آیت الله جنتی در سال گذشته برای حضور در این مراسم تلاش شده تا با رایزنی ایشان را به عنوان سخنران به این مراسم دعوت کنیم.

دبیرستاد مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت به موافقت آیت الله جنتی اشاره کرد و گفت: ایشان به عنوان سخنران  روز ۲۳ اردیبهشت در شهرستان فومن حضور خواهند یافت.

وی در ادامه از همه دستگاه های اجرایی شهرستان فومن درخواست کرد تا با همکاری و تعامل، مراسمی در خور شأن شخصیت بزرگ آیت الله بهجت برگزار کنند.

جلائی اظهار کرد: برنامه ریزی های مناسب برای تبلیغات محیطی و رسانه نیز انجام شده و از این تبلیغات در سطح شهرستان، استان و کشور در روزهای آینده استفاده می شود.

به گفته این مسئول، مراسم گرامیداشت این عالم بزرگ روز ۲۳ اردیبهشت ماه در مسجد بالا محله شهرستان فومن برگزار و در این مراسم کتاب تازه انتشار یافته آیت الله بهجت به عنوان بسته فرهنگی به مهمانان ویژه اهدا خواهد شد.