وزیر بهداشت درباره گمانه زنی‌ها در زمینه تغییرات گسترده در وزارت بهداشت پاسخ داد.

ندای گیلان: پس از توافقات 1+5 در محافل سیاسی مبحاثی مطرح شده است مبنی بر اینکه با توجه به فراهم شدن فضای باز بین المللی باید وزارتخانه‌های دولت نیز از چابکی بیشتری برخوردار شوند، بنابراین گمانه زنی‌ها برای تغییرات دولت در سطح وزرا و همچنین در بین مدیران میانی مطرح است، حال یکی از این وزراتخانه‌ها وزارت بهداشت است که صحبت از تغییرات در بدنه مدیرانش است کما اینکه برخی از مدیران و معاونان وزیر بهداشت نیز بر حسب انتخاب وی نبودند و هاشمی بارها در صحبت هایش از زمان پذیرفتن مسولیت وزارت عنوان کرده بود که برخی از معاونانش را نمی‌شناسد و با توصیه کسانی چون رئیس جمهور بر این مسؤلیت تکیه زدند.

در این رابطه سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که برخی از مدیران و معاونان شما آن سرعت‌عمل لازم را ندارند و با توجه به تغییرات گسترده در بدنه وزارتخانه پس از توافقات 1+5 آیا برای اصلاح مدیران ضعیف اقدامی خواهید کرد؟ به تسنیم عنوان کرد: ما افتخار می‌کنیم به همکارانی که هستند و کمک می‌کنند در اجرای طرح تحول سلامت؛ بنابراین ضمن احترام به همه دوستانی که قبلاً کمک می‌کردند جمعیتی که هم اکنون در ستاد وزارت بهداشت هستند، در این حوزه کم نظیرند.

وی ادامه داد: اگر از نظر علمی و پژوهشی و آموزشی هم مقایسه کنیم نمی‌توانید تیمی به این قوت پیدا کنید. تجربه طولانی هم دارند. هم اکنون دو وزیر اسبق در وزارت بهداشت هستند. جناب آقای دکتر داود دانش جعفری (مشاور عالی وزیر در برنامه تحول در نظام سلامت) که کارهای اقتصادی را به ما کمک و راهنمایی می‌کنند. جناب آقای دکتر رضا ملک‌زاده که معاون تحقیقات و فناوری هستند. جناب آقای دکتر محمد باقر لاریجانی نیز معاون آموزشی هستند. جناب آقای دکتر علی اکبر سیاری (معاون بهداشتی) که سال‌ها معاون وزیر بودند و آقای دکتر ایرج حریرچی نیز که قائم مقام بنده هستند، البته آقای دکتر محمد حاجی آقاجانی (معاون درمان) هم هستند، وی سال‌ها رئیس بیمارستان بودند و در دانشگاه نیز کار کردند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: آقای سیدعلی صدرالسادات (معاون توسعه مدیریت و منابع) نیز حداقل 16 سال در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت معاون اداری مالی بودند. این عزیزان در حوزه‌های مختلف هستند. از جمله دکتر عباس زارع نژاد (مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی) و همکاران‌شان نیز که تجربه‌شان از من بیشتر است و ما به آنها افتخار می‌کنیم. در دانشگاه‌ها نیز به همین ترتیب؛ بنابراین ما هیچ تغییر خاصی را نداریم. ان شاا… خداوند توفیق دهد که همین مجموعه تا انتها به مردم خدمت کنند./تسنیم