نکته قابل توجه درباره شهرستانهای فومن وشفت آن است که کلا بافتی اصولگرا دارد و بهروزی فر و عاشوری را میتوان بعنوان دو چهره اصولگرای معتدل در این شهرستانها نامید.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری ندای گیلان، با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده، تنور این محفل سیاسی روز به روز گرم تر می شود.

شهرستانهای فومن  وشفت یکی از محدود شهرستانهایی در سطح کشور و گیلان هستند که فعالیت های انتخاباتی در آن بسیار زودتر از سایر شهرستانها آغاز می شود که صدق این موضوع را می توان با نیم نگاهی به فومن و شفت به راحتی مشاهده کرد.

فعالیتهای شبانه روزی مرد خستگی ناپذیر انتخابات در فومن و شفت طی3 دوره متوالی به جهت تصاحب کرسی نمایندگی مجلس و عطش خدمت به مردم از وی انسان عجیبی را به تصویر می کشد.

حاج خلیل بهروزی فر که البته الان باید وی را دکتر خلیل بهروزی فر خطاب کرد ، چهره خستگی ناپذیرست که فرمانداری شهرستان تالش بزرگ را در کارنامه خود دارد و توانسته کارنامه قابل قبولی از خود  در این شهرستان بجای بگذارد که مردم تالش پس از گذشت سالها از وی به نیکی یاد می‌کنند.

بهروزی فر که پس از شکست در انتخابات دوره گذشته ترجیح داد به جای تصاحب پست های سیاسی و اقتصادی به تحصیل  در مقطع دکتری در تهران مشغول شود و بر علم خود بیافزاید تا اینبار با عنوان دکتری در انتخابات شرکت نماید.

برخی  بهروزی فر را حامی جبهه پایداری و اصولگرای تندرو خطاب می‌کردند که البته با توجه به روحیات و عملکرد وی بعید است صحت داشته باشد و خود نیز آن را تکذیب کرده است که می تواند مهمترین گواه بر این مدعا باشد!

البته عده ای در دوره گذشته عنوان نموده بودند که نام وی در لیست جبهه پایداری قرار داشته است که بهروزی فر در واکنش به این خبر گفته بود که هرکسی می‌تواند برای خود لیستی تهیه کرده و اسامی کاندیدا را در آن قرار دهد.

هرچند در دوره گذشته انتخابات اگر مهدی افتخاری وارد صحنه نمی شد، به اذعان همگان بهروزی فر با رای بالا وارد مجلس شورای اسلامی می شد.

 افتخاری که با نام پدر و رای احساسی بخشی از مردم فومن توانست حدود 33 هزار رای را کسب نماید، با حدود60 رای از ناصر عاشوری، مرد کهنه کار انتخابات فومن و شفت پیشی گرفت و  پس از حواشی گوناگون در صحت انتخابات راهی بهارستان شد.

مهدی افتخاری که هیچ تجربه اداری و سیاسی ای پیش از این نداشت، تا به امروز نتوانسته خواسته های مردم فومن  و شفت و حتی بخشی از طرفداران خود را جامه عمل بپوشاند که این موضوع کار را بر وی سخت کرده است.

با توجه به رای حدود 45 هزاری بهروزی فر در دوره اول که با رد صلاحیت علی میرزایی و هدایت آرای حامیان میرزایی به سمت بهروزی فر محقق شد، در دوره گذشته وی حدود 30 هزار رای را در سه قطبی انتخابات فومن و شفت کسب نمود که وی را می توان با این رای پایه بعنوان یکی از رقیب های پای فینال این دوره از انتخابات نامید.

 هرچند در دوره اول عده ای رای 45 هزاری بهروزی فر را رای های علی میرزایی و نه به عاشوری می دانستند و اعتقاد داشتند که بهروزی فر به تنهایی زیر 10 هزار رای دارد، اما رای 30 هزاری دوره گذشته بهروزی فر معادلات سیاسی این دو شهرستان را بهم زد، به طوری که اگر بسیاری می‌دانستند بهروزی فر این توانایی بالا را دارد به سمت او شیفت کرده و شاید او صدرنشین انتخابات  در دوره گذشته می شد!

تحرکات اخیر و حضور مداوم دکتر خلیل در منطقه و ریزش آرا و لیدرهای انتخاباتی رقبای او به سمت بهروزی فر روز به روز وی را به شرایط ایده آل خود نزدیک می کند.

البته عاشوری بارها در طی سه سال اخیر از عدم حضور مجدد خود در انتخابات سخن گفته است که با توجه به شواهد و قرائن و خستگی سالها خدمت به مردم فومن و شفت در کسوت نمایندگی مجلس تا سایر مسئولیت های دولتی، باید به وی حق داد که عرصه را به تازه نفسها سپرده و خود در نقش پدرخوانده ظاهر شود!

نکته قابل توجه درباره شهرستانهای فومن  وشفت آن است که کلا بافتی اصولگرا دارد و بهروزی فر و عاشوری را میتوان بعنوان دو چهره اصولگرای معتدل در این شهرستانها نامید.

هرچند که بهروزی فر در دوره گذشته با انتخاب رنجبر، یکی از فرهنگیان اصلاح طلب شهرستان فومن بعنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود ثابت کرد که فرقی بین اصولگرا و اصلاح طلب قائل نبوده و بنا به شنیده ها با شعار خدمت به مردم فومن و شفت و توسعه این شهرستانها بدون درنظر گرفتن مسائل جناحی و سیاسی وارد عرصه گردیده (که در این دوره ظاهرا پررنگ تر است) و گواه این مدعا نیز نشست های متعدد وی با اصلاح طلبان و اعتدالیون در دو سال اخیر ( بدون نگاه جناحی و در جهت توسعه این شهرستانهای محروم بوده است).

البته حمایت بخشی از حامیان تدبیر و امید از مهدی افتخاری و همچنین ناصر عاشوری، کاندیدای این دوره از انتخابات فومن  وشفت را به جای تکیه بر گروه های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب به سمت لیدرهای کهنه کار انتخابات این دو شهرستان، بدون درنظر گرفتن جناح بندی ها سوق خواهد داد که شرایط فعلی فعالیت این کاندیدا در این مدار است.

دردسر حاج ناصر کهنه کار در صورت حضور در انتخابات و دوئل با دکتر خلیل و البته حاج مهدی  به همین جا ختم  نمی شود و حضور سید تقی موسویان و شاهپور ولیزاده در شفت و اردشیر روحی و علیرضا علیدوست و دکتر کوهستانی در فومن که جملگی از طرفداران ناب حاج ناصر عاشوری بوده اند در کسوت کاندیداتوری، تصمیم حضور مجدد را برای  این مرد کهنه کار و سیاست مدار سخت می کند!

صد البته جدایی برخی از لیدرهای کلیدی دو حاجی! یکی دیگر از دردسرهای پیچیده این دو کاندید فومن و شفت است که باید دید چه تدبیری در یک و سال اندی زمان باقی مانده( البته در صورت حضور در صحنه) خواهند اندیشید.

سلسله گزارشات ادامه خواهد داشت. ما را در  پایگاه خبری ندای گیلان دنبال کنید…