ثابت قدم که شخصیتاً خویشتن دار بوده و معمولاً سیاست سکوت و عدم توجه به شانتاژها و جوسازی ها را در سرلوحه کار خود قرار داده و معتقد است که درگیر شدن مدیران شهرداری در این فضا موجب عقب ماندگی توسعه شهری و در نهایت خیانت به شهروندان خواهد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی ندای گیلان در روزهای اخیر بحث استیضاح شهردار کلانشهر رشت به نقل محافل شهری تبدیل گردیده است.

دکتر محمد علی ثابت قدم در حالی برای دومین بار بر مسند شهرداری رشت تکیه زد که شهر رشت و مجموعه شهرداری از یک بلاتکلیفی و بی سامانی رنج می برد و اکثر شهروندان نیز نگاه بدبینانه ای به شورای شهر و شهرداری رشت داشتند که از انحلال شورای دوره گذشته و بروز فسادهای مالی نشات می گرفت.

پس از کش و قوس های فراوان، اعضای تحصیلکرده  و خوش فکر شورای اسلامی شهر به این نتیجه رسید تا یک شخص بومی که هم دارای تحصیلات مرتبط شهرسازی بوده و نیز سابقاً در شهردرای رشت مدیریت کرده و فضای شهر و شهرداری را به خوبی می شناسد را بعنوان شهردار انتخاب کنند.

سرانجام دکتر محمد علی ثابت قدم با اکثریت آرا بعنوان شهردار کلانشهر رشت انتخاب شد.

دکتر ثابت قدم سعی کرد  در همان ابتدای کار از نیروهای جوان و تحصیلکرده و باانگیزه در مدیریت های مختلف شهری استفاده نماید و بدون توجه به سمپاشی هایی که از ابتدا شروع کار بر علیه وی صورت گرفت، تیم مدیریتی خود را در گام اول نوسازی نماید.

دکتر ثابت قدم که بدون در نظر گرفتن ملاحظات، ثابت کرد فقط به توسعه شهری می اندیشد، ضمن نوسازی ساختار سازمانی  فرسوده و بی سامان شهرداری رشت، شروع به انجام پروژه های بزرگ عمرانی در شهر فرسوده رشت نمود.

شروع همزمان پروژه های متعدد شهری توسط دکترثابت قدم در شرایط سخت اقتصادی کنونی که اکثر ادارات و سازمانها و سایر شهرداری ها که در بودجه جاری و پرداخت حقوق پرسنل خود دچار مشکل هستند تعجب همگان را برانگیخت.

بسیاری از نخبگان و مخصوصاً شهروندان به این نکته اشاره می کردند که قبل از وی چرا این اتفاقات مثبت برای شهر رخ نداده و آیا اگر مدیران قبلی که دم از کمبود بودجه برای آغاز و اجرای پروژه های عمرانی و توسعه محور شهری می زدند نمی توانستند این اقدامات را انجام دهند؟!.

 پس چگونه دکتر ثابت قدم توانسته به یکباره این حجم از اقدامات را آغاز نماید که این موضوع ذهن شهروندان را به سمتی هدایت کرد که ثابت قدم و تیمش در حال تلاش و کوشش برای آبادانی و توسعه شهری بوده و روزمرگی و باند بازی و با خطر مواجه نشدن را بعنوان یک مدیر محافظه کار و قدرت طلب انتخاب نکرده است.

اقدامات و عملکرد دکتر ثابت قدم از قبیل پیاده راه سازی و مدرنیته کردن شهر بعنوان یک کلانشهر شمالی و توریست پذیرکشور شهروندان را به منتخبان شورا نشین خود امیدوار کرد.

شهروندان رشتی پس از گذشت چند دوره از حضور خود در پای صندوق های رای انتخابات شوراهای اسلامی در دوره اخیر به خوبی ثمرات رای خود را مشاهده عینی کردند که این اتفاق یک عملکرد مثبت برای نظام جمهوری اسلامی ایران در ذهن مردم تداعی نمود.

با توجه به فرمایشات و توصیه های مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش مسئولان برای عمران و آبادنی و خدمت به مردم، قطعاً  مدیرانی که با همت و تلاش جهادی در راستای رضایتمندی مردم گام بر میدارند برگ زرین مثبتی را در جهت پاسداری از خون شهداء و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ثبت می رسانند که بدون شعار و در عمل با اقدامات موثر خود برای مردم، ولایتمداری خود را نیز ثابت می کنند.

 دکتر ثابت قدم در این مدت که سعی کرده خود و تیم مدیریتی و شهرداری را درگیر مسایل سیاسی نکرده و صرفاً به توسعه و عمران شهری بپردازد، مورد هجمه های ناجوانمردانه برخی افراد قرار گرفته و اتهام سیاسی کاری در شهرداری نیز بر وی زده شد.

ثابت قدم که شخصیتاً خویشتن دار بوده و معمولاً سیاست سکوت و عدم توجه به شانتاژها و جوسازی ها را در سرلوحه کار خود قرار داده و معتقد است که درگیر شدن مدیران شهرداری در این فضا موجب عقب ماندگی توسعه شهری و در نهایت خیانت به شهروندان خواهد شد.

حال برخی از دوستان فرهیخته و با تجربه شورای اسلامی شهر رشت باید بدانند که مردم تلاش و کوشش شبانه روزی شهرداری رشت در جهت توسعه و عمران و آبادانی را مرهون انتخاب درست این عزیزان می دانند و وقتی که توانستند با یک انتخاب درست اعتماد قاطبه مردم شهر را به خود جلب نمایند که شهرداری رشت به جای فساد اقتصادی و اداری و روزمرگی در حال تلاش و کوشش شبانه روزی است که مصداق بارز آن در شهر مشهود است، یک امتیاز بسیار مثبت برای آنان در ایام نزدیک به انتخابات شورا های اسلامی شهر محسوب می شود و این خود زنی برخی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت موجب تعجب همه نخبگان و شهروندان فهیم رشت شده است.

قاطبه رسانه ها و نخبگان  و شهروندان فرهیخته رشتی از منتخبان شورا نشین خود انتظار دارند تا تحت تاثیر جریانات ایجاد شده برخی از افراد به ظاهر دلسوز مردم قرار نگرفته و با طناب پوسیده آنان به داخل چاه نروند، چرا که انتخابی دیگر در راه بوده و این نوع رفتارهای ( هرچیز که میخواهید اسمش را بگذارید) توسط چشمان تیزبین رسانه ها و شهروندان فهیم رشت که فرهنگشان زبانزد مردم کل کشور است مورد رصد خواهد بود.