هنوز تبعات بیماری آنفلوآنزای مرغی و تب کنگو در کشور فروکش نکرده که تب مالت به دلیل کمبود واکسن و عدم واکسیناسیون به سراغ مردم آمد.

به گزارش ندای گیلان: بیماری تب مالت در روزهای اخیر، آژیر خطر و قرمز را در کشور به صدا درآورده است و نگرانی مردم را افزایش داده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با درخواست از مردم برای عدم استفاده از لبنیات غیراستاندارد، گفت: مردم باید توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی گرفته و از مصرف لبنیات غیرپاستوریزه و فله‌ای خودداری کنند.
حسین‌علی شهریاری در گفت وگو با یکی از رسانه ها، ضمن هشدار نسبت به شیوع تب مالت در کشور، افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکنون چندین نشست را با مسئولان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت برگزار کرده و نگرانی شیوع تب مالت در کشور را مورد پیگیری قرار داده است.
کمبود واکسن و عدم واکسیناسیون به موقع دام از دلایل افزایش تب مالت
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون وعده‌های زیادی برای رفع بیماری تب مالت از سوی مسئولان مربوطه داده شده است، ادامه داد: این بیماری به علت‌های مختلف از جمله کمبود واکسن مناسب برای دام، عدم واکسیناسیون به موقع دام و عدم نظارت‌ها به دلیل کمبود نیروی انسانی بروز پیدا کرده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: متاسفانه دامداران در معرض ابتلا به این بیماری هستند چراکه این بیماری مشترک بین انسان و دام است و باید این معضل، دغدغه‌ مشترک مسئولان وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی محسوب شود تا اقدامات جدی‌تری در این زمینه انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با جدیت شیوع تب مالت در کشور را پیگیری می‌کند، یادآور شد: واقعیت آن است که تب مالت به این زودی‌ها از بین نمی‌رود چراکه بیماران آن همچنان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند لذا مجلس به دنبال آن است تا سازمان دامپزشکی واکسن مربوطه را به تعداد کافی و به موقع برای دام‌ها استفاده کند تا بتوان از افزایش بیماران آن جلوگیری کرد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: این بیماری درحال حاضر در کشور هشدار دهنده است و مردم باید توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی گرفته و از مصرف لبنیات غیرپاستوریزه و فله‌ای خودداری کنند چراکه هیچ تضمینی برای عدم ابتلا به این بیماری وجود ندارد.