کارشناسان دامپزشکی صومعه سرا تمام طیور بومی یک روستا در این شهرستان که شامل حدود 2000 قطعه می شد را جمع آوری و معدوم کردند.

به گزارش ایلنا ازصومعه سرا، به دنبال پیگیری مصوبات جلسه پیشگیری از آنفوآنزای فوق حاد پرندگان شهرستان صومعه سرا، کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی این شهرستان با اطلاع رسانی  اهالی و شورای روستای اسپند صومعه سرا، به این مکان رفته وبا مشاهده بیماری آنفلوآنزای مرغی در طیور بومی این منطقه طی دستور فرماندار صومعه سرا  کلیه طیور بومی این روستا که شامل حدود 2000 قطعه می شد را جمع آوری و معدوم کردند.

فرماندار صومعه سرا که در این عملیات معدوم سازی حضور داشت ضمن تشکراز دقت نظر اهالی این منطقه و تیم  حاضر در محل گفت: نمونه گیری ، ارائه توصیه های ایمنی و بهداشتی، عملیات ضدعفونی منازل مسکونی روستای مورد نظر ، آهک پاشی از اقدامات انجام شده از سوی دامپزشکی شهرستان صومعه سرا است و از همشهریان عزیز درخواست می شود که با مشاهده هر مورد سریعا مراتب را به دستگاه های مربوطه گزارش دهند.

همچنین مدیرکل دامپزشکی گیلان  اظهارکرد:با توجه به آلودگی پرندگان مهاجر به این ویروس ، به منظور حفظ سلامت از شهروندان تقاضا می‌شود از هرگونه شکار ، مصرف و هم‌چنین ورود به زیستگاه‌های پرندگان مهاجر جدا خودداری کنند.

وی افزود: تاکنون موردی از ابتلا انسان به آنفلوانزا گزارش نشده است.