حجت‌الاسلام معتمد در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه قدس گیلان با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: امام موسی کاظم فرمود مراقب باشید دنیا دریای عمیق و متلاطم است و همه در معرض خطر این طوفان قرار دارند و بسیاری در آن غرق شدند و اگر می‌خواهید نجات پیدا کنید تقوای الهی کشتی نجات است و انسانی که با توکل باشد شکست ندارد.

ندای گیلان:حجت‌الاسلام معتمد در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه قدس گیلان با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: امام موسی کاظم فرمود مراقب باشید دنیا دریای عمیق و متلاطم است و همه در معرض خطر این طوفان قرار دارند و بسیاری در آن غرق شدند و اگر می‌خواهید نجات پیدا کنید تقوای الهی کشتی نجات است و انسانی که با توکل باشد شکست ندارد.

وی ایمان، تقوا، توکل، وراء، استقامت و بصیرت از ویژگی پیش‌روندگی سپاه دانست و تصریح کرد: سپاه ستون‌های محکم تمدن اسلامی است و باید مراقب باشیم نباید به این ستون‌ها موریانه بیفتد.

این مسئول افزود: مجموعه سپاه قدس گیلان از فرماندهی تا نیروهای جزء در راستای تدبیر فرماندهی معظم کل قوا گام برمی‌دارند.

وی بزرگ‌ترین چالش در دهه چهارم انقلاب را آمیختگی بین حق و باطل دانست و خاطرنشان کرد: اگر سپاه بخواهد پیش‌روندگی داشته باشد و تمدن اسلامی را شکل دهد که امروز آثار آن در دنیا دیده می‌شود که با رهبری مقام معظم رهبری شکل می‌گیرد، باید ویژگی‌های مذکور را داشته باشد.

معتمد اضافه کرد: مبادا موریانه‌ای در ستون‌ها «سپاه» بیفتد و موریانه همان نبود تقوا، ایمان، ایستادگی و پایداری در برابر دشمن و نداشتن بصیرت است.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید فهم عمیق از مسایل جامعه داشته باشیم، یادآور شد: زمانی که حق و باطل آمیخته می‌شود بسیاری از خواص و بزرگان دچار اشتباه و لغزش می‌شوند.

وی با قدردانی از تلاش سردار هامون محمدی فرمانده سابق سپاه قدس گیلان، خاطرنشان کرد: شهادت می‌دهم سردار هامون محمدی در دفاع از ارزش‌های سیاسی و آرمان‌های انقلاب مسئولیت‌پذیر بود و ایستادگی، پایداری و مقاوم همراه با بصیرت و فکر عمیق داشت.

این مسئول شخصیت هامون محمدی را جزو مفاخر گیلان عنوان کرد و متذکر شد: سردار محمدی دارای روحیه اعتدالی بود و در جریان فتنه 88 از هیچ چیز ابایی نداشت و بسیاری از افراد فریب خورده که صحنه را خالی کرده بودند، ایشان سینه خود را سپر کرده بود.

وی با اشاره به اینکه هامون محمدی فرمانده‌ای مسئولیت‌پذیر بود، تصریح کرد: وی در مقابل انقلاب و ارزش‌ها تکلیف‌پذیر بود و بدون تردید ویژگی‌های وی در وجود محمد عبدالله‌پور فرمانده جدید سپاه قدس گیلان نیز دیده می‌شود.