رئیس شبکه دامپزشکی رودسر گفت: در کلاسهای آموزشی تعداد 500 نفر تحت آموزش قرار گرفتند و بروشور و تراکت آموزشی نحوه پیشگیری و مقابله با بیماری CCHFدر بین فراگیران توزیع شد.

به گزارش ندای گیلان،دکتر سرهندی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رودسر گفت: به منظور مبارزه با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، میدان دام بخش رحیم آباد رودسر و مناطق پرخطر سمپاشی شد. وی افزود: به منظور مراقبت از بیماری  CCHFدر مناطق پرخطر بویژه در بخش رحیم آباد ردیابی دامهای مشکوک نیز انجام شد و مراقبت فعال بیماری همچنان ادامه دارد.
دکتر سرهندی گفت: به منظور تفهیم دستور کار و آماده باش کامل اعضاء برای مقابله و کنترل موثر و مناسب کانون های بیماری، ستاد
CCHF  در شبکه دامپزشکی شهرستان رودسر تشکیل شد. در همین راستا در محل فرمانداری و بخشداری با حضور بخشدار، شهردار، شورای شهر، شورای بخش و سایر اعضای زیربط نیز ستاد مذکور تشکیل شد.
وی در ادامه گفت: در مورد آموزش و اطلاع رسانی شش جلسه کلاس آموزشی-توجیهی در خصوص بیماری تب کریمه کنگو ویژه اهالی مناطق پرخطر در سطح شهرستان برگزار شد. در این کلاسها تعداد 500 نفر تحت آموزش قرار گرفتند و بروشور و تراکت آموزشی نحوه پیشگیری و مقابله با بیماری
 CCHFدر بین فراگیران توزیع شد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رودسر گفت: برابر مصوبه ستاد شهرستان بنر
CCHF جهت نصب در مناطق پر تردد شهری در اختیار فرمانداری بخشداری ها و شهرداری های تابعه قرار گرفت. در خصوص اخذ حمایت های لازم از نظر امکانات لجستیکی و اعتبارات ریالی به منظور خرید سموم موثر جهت مقابله همه جانبه با بیماری تب کریمه کنگو نیز از فرمانداری شهرستان رودسر طلب مساعدت شد.
وی در پایان از گروه های در معرض خطر شامل دامداران، کشاورزان، کارکنان بهداشتی درمانی و افراد شاغل در کشتارگاهها خواست تا حفاظت انفرادی شامل استفاده از لباس کار، چکمه و دستکش را رعایت کرده و از له کردن کنه های روی بدن دام خودداری کنند. از شهروندان نیز درخواست کرد تا گوشت مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی که در کشتارگاه های صنعتی دام استان کشتار و استحصال می‌‌شود تهیه کنند.