حاجتی با اشاره به وجود ۳۷۵ هزار دانش آموز در گیلان گفت: ما باید تاثیرات آموزشی را به خوبی در حوزه های شهری ببینیم.

به گزارش ندای گیلان،مهدی حاجتی در نشست با محمد ثابت قدم با تقدیر از ابتکار شهرداری در رعایت حقوق شهروندی با انعقاد تفاهم نامه های متعدد اذعان داشت: آنچه که در حوزه آموزش و پرورش مهم به نظر می رسد ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به سند تحول بنیادی آموزش و پرورش یادآور شد: این سند به عنوان سند بالادستی در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد ، که باید از تمامی ظرفیت ها برای اجرای این سند بهره مند شد.

وی مدرسه را کانون استعدادیابی، کشف استعداد و هدایت آن به سمت و سوی مطلوب را خواند و گفت: اجرای نظم و توسعه انضباط اجتماعی و ارتقای و آگاهی از حقوق شهروندی ، و نهادینه کردن آن در سطح جامعه از تاکیدات ریاست جمهوری است.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان اذعان داشت: این اداره با استفاده از ظرفیت های خود در راستای اجرای طرح های سازمان آتش نشانی ، مدیریت پسماند ، مدیریت سلامت و سازمان حمل و نقل و امور زیربنایی در زمینه اجرای حقوق شهروندی گام برخواهد داشت.

مهدی حاجتی دانش آموزان را سفیران سلامت خواند و یادآور شد: دانش آموزان در گام اول ، آموخته های خود را ابتدا به منازل و سپس به جامعه منتقل می نمایند.

حاجتی با اشاره به وجود  ۳۷۵ هزار دانش آموز در گیلان گفت: ما باید تاثیرات آموزشی را به خوبی در حوزه های شهری ببینیم.

 وی لحاظ کردن آموزش های حقوق شهروندی در پیک نوروزی را یکی از مفاد تفاهم نامه خواند و یادآور شد: اداره کل آموزش و پرورش این آمادگی را دارد ، تا با تقویت تعاملات خود با شهرداری فصل جدیدی در تعاملات شهرداری و آموزش و پرورش گام بردارد.

در پایان این نشست ، تفاهم نامه همکاری شهرداری رشت با آموزش و پرورش به امضا دکتر سید محدعلی ثابت قدم و شهردار رشت رسید.