سخنگوی وزارت خارجه در بخشی از نشست خبری هفتگی درخصوص مذاکرات وین توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: آمریکا در چارچوب تعهدات خود بخش عمده‌ای از کاری را که باید انجام دهد و ما هم آن‌ها را ضروری می‌دانیم، قبول کرده است.

به گزارش ندای گیلان،سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری هفتگی خود درباره آخرین تحولات مذاکرات وین و انتشار برخی اخبار از طرف منابع آگاه ابراز داشت: باید مدیریت انتظارات درباره نتایج رفع تحریم‌ها انجام شود تا در فضای آرامش کار جلو برود. این موضوع امنیت ملی است و از طریق مجاری فرادستگاهی پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه گفت‌وگوها در وین چون در فاز نگارش در حوزه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها شده است، با دقایق و جزییات مختلفی روبه‌رو است، افزود: این جزییات اجازه نمی‌دهد در فضای عمومی وارد اعلان شویم چون گفت‌وگوها در حال انجام است و هر روز به نتایج متفاوتی می‌رسد.
خطیب زاده در ادامه گفت: آمریکا در چارچوب تعهدات خود بخش عمده‌ای از کاری را که باید انجام دهد و ما هم آن‌ها را ضروری می‌دانیم، قبول کرده است.
وی با بیان اینکه پوشیده نیست اختلافات جدی هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: گزارش‌ها در تهران بررسی می‌شود و هر روز مواضع به تیم مذاکره‌کننده اطلاع داده می‌شود.