فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه متاسفانه مردم هنوز هم کرونا را جدی نگرفته‌اند این در حالی است که آمار بیماران کرونایی بیشتر شده و شیوع بیماری کرونا در شهرستان ما در حد بالایی است، گفت: 7 تخت جدید به ظرفیت بیمارستان شهرستان افزوده شد.

به گزارش ندای گیلان،سیدجلال سیدمحمدی  در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: سرعت شیوع ویروس کرونا در سطح بالایی است و بیش از ۱۳۰ کشور در جهان به سرعت به ان مبتلا شده‌اند.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه در داخل کشور با برنامه‌ریزی و تدابیر اندیشیده شده و همکاری مردم انتظار می‌رود صدمات ناشی از این ویروس را کاهش دهیم افزود: باید جامعه را به سمت و سویی سوق دهیم که مردم با آگاهی و رعایت بهداشت فردی و جمعی خود را از این مهلکه نجات دهند.

وی با تاکید به اینکه مردم مسئولانه به زندگی خود و دیگران توجه داشته باشند و برای حفظ سلامتیشان تلاش کنند گفت: اگر محدودیت‌هایی در سطح شهر انجام می‌شود فقط به دلیل حفظ جان مردم است.

سیدمحمدی، حفظ سلامت و جان مردم را در اولویت همه کارها دانست و تصریح کرد: از بدو شیوع ویروس کرونا ستادهای متعددی نظیر ستاد زیست مقاومتی توسط سپاه، ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا، ستاد بحران و…در شهرستان تشکیل شده است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه حفظ و تامین امنیت زندگی و امنیت روانی مردم با کمترین لطمات و صدمات از اهداف این ستادها است خاطرنشان کرد: شاید از نظر مالی کسانی از این تصمیمات متضرر شوند اما به صلاح کل جامعه است.

وی با بیان اینکه مردم با رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در تجمعات و قرنطینه در منزل قطع کننده زنجیره انتقال کرونا باشند اظهار کرد: با تلاش‌های نماینده شهرستان، پنج دستگاه تخت بیمارستانی با متعلقات، دو دستگاه تخت آی سی یو برای بستری بیماران ویژه، پنج دستگاه ونتیلاتور ومقادیر قابل توجهی ماسک و لباس و سایر ملزومات به بیمارستان شهرستان اختصاص داده شده است.

سیدمحمدی با بیان اینکه در این بحران نقش خیرین بسیار مهم است افزود: در این مدت خیرینی نیز پای کار بودند و اقدام به تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح، ماسک، دستکش، تجهیزات و… برای شهرستان کرده‌اند که از حضور وحمایتشان تشکر می‌کنم.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه مردم نباید با حضور و تردد غیرضروری در بازارها و تجمعات سبب به خطر انداختن سلامتی خود و دیگران شوند گفت: شکست کرونا نیازمند عزم و اراده همگانی است و باید به صورت جدی به آن نگاه شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی محدودیت‌ها تا آخر هفته نخست فرودین ماه ادامه دارد تصریح کرد: برخی از صنوف لزومی ندارد که تا پاسی از شب دائر باشد و با صنوفی که ساعات اعلام شده را رعایت نمی‌کنند باید به شدت برخورد شود.

سیدمحمدی مصوبات این جلسه را رسمی و قانونی دانست و خاطرنشان کرد: هر کسی در اجرای آن اهمال کند خلاف قانون عمل کرده است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه واحدهای صنفی باید رأس ساعت ۱۹ تعطیل شوند و در صورت اجرا نشدن این قانون آن واحد صنفی پلمپ می‌شود اظهار کرد: برای جلوگیری از انتشار و انتقال این ویروس تعطیلی بازارهای سنتی و روز شهرستان همچنان تداوم می‌یابد.

وی افزود: متاسفانه مردم هنوز هم کرونا را جدی نگرفته‌اند این در حالی است که آمار بیماران کرونایی بیشتر شده و شیوع بیماری کرونا در شهرستان ما در حد بالایی است.

سیدمحمدی با بیان اینکه طرح غربالگری ویروس کرونا با مشارکت شهروندان در صومعه‌سرا موفقیت آمیز بوده است گفت: تا ظهر دیروز بالغ بر ۸۵ درصد یعنی یکصد هزار و ۴۴ نفر در شهرستان غربالگری شده‌اند.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه خوشبختانه طبق پایش‌های صورت گرفته ۹۸ درصد این آمار مشکلی نداشته‌اند تصریح کرد: با انتشاردهندگان شایعات در فضای مجازی برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد به نام رسانه از فضای موجود به نفع اغراض شخصی و سیاسی خود استفاده کرده و با ایجاد تشکیک در خدمات و اقدامات بنام مردم به دنبال عقده گشایی شخصی خود هستند که با این افراد شایعه ساز و خبر ساز برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

فرماندار صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه ضروری است از تردد ماشین های خارج استان در شهرستان جلوگیری شود، اظهار کرد: امیدست با تدابیر اندیشیده شده این مراحل را پشت سر بگذرانیم و روزهای خوشی با عنایت خداوند متعال برای همگان رقم بخورد.

شبستان