نماینده رودبار در مجلس با اشاره به مشکل خشکسالی و کم آبی در بسیاری از شهرهای گیلان، گفت: آمارهای ارائه شده از کم‌آبی در گیلان واقعی نیست.

به گزارش ندای گیلان از رودبار، مهرداد گودرزوند چگینی در مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان با بیان اینکه عقب ماندگی این استان زیر سرسبزی آن پنهان شده است، بیان کرد: با وجود آنکه گیلان استان کشاورزی معرفی شد اما امروزه نه به کشاورزی و نه به صنعت استان رسیدگی شده است.

نماینده رودبار در مجلس با بیان اینکه موضوع پسماند مشکلی سراسری در تمام استان است، افزود: در رشت چیزی به نام مدیریت پسماند نداریم و تنها زباله دپو می‌شود و اگر ۱۰۰ میلیارد تومان به پسماند رشت اختصاص یابد در زمان کوتاهی مشکل حل می‌شود در غیر این صورت یک بیماری فراگیر در انتظار مردم است.

وی با بیان اینکه رانش زمین یک معضل اساسی در گیلان است و بسیاری از روستاها به همین دلیل در حال تخلیه هستند، افزود: کم آبی و خشکسالی بسیاری از شهرهای گیلان را با تنش آبی مواجه کرده و آمارهایی که در این خصوص منتشر می‌شود واقعی نیست.

وی تأکید کرد: اکثر شهرها با مشکل مواجه هستند و بیشتر روستاها اکثر ساعات شبانه روز آب ندارند.

استفاده دولت از نیروهای گیلانی

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت باید به جای سفر رفتن به فکر رفع مشکلات باشد، گفت: ما می‌دانیم که پولی در جیب دولت نیست و نمایندگان از دولت انتظار دارند مسائل و مشکلات گیلان را در هیئت دولت مطرح کنند.

کاظم دلخوش با تاکید بر استفاده دولت از نیروهای گیلانی در سطوح مدیریت کشوری، بیان کرد: متأسفانه دولت تنها از دانشگاه امام صادق و آستان قدس نیرو جذب می‌کند در حالی که گیلانی‌ها بسیار باهوش هستند و می‌توانند در سطح ملی نیز اثرگذار باشند.