هیئت سرمایه گذاری پرتغالی در این جلسه رشت و گیلان را حوزه ای مناسب برای سرمایه گذاری قلمداد کردند.

به گزارش ندای گیلان،هیئت سرمایه گذاری از کشور پرتغال با حضور در سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت درمورد پروژه های مشترک سرمایه گذاری رشت و شهرهای پرتغال دیدار و گفت و گو کردند.

در این جلسه که در سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت برگزار شد، مریم گل احضار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت و جمعی از معاونین و کارشناسان سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت حضور داشتند.

در این جلسه جاذبه های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری رشت و استان گیلان نظیر پیاده راه فرهنگی رشت، تالاب عینک، پهنه آبی احمدگوراب و… در کلیپی نمایش داده شد.

مریم گل احضار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت در این جلسه استان گیلان و رشت را حوزه ای بکر برای سرمایه گذاری عنوان کرد.

گل احضار افزود: با توجه به اهمیت حوزه سرمایه گذاری سازمان مستقلی در شهرداری رشت برای این حوزه تأسیس شده است و با توجه به فاصله اندک شهرهای گیلان سرمایه گذاران می توانند برای سرمایه گذاری اقدام کنند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت با اشاره به اینکه شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت شده است، گفت: رشت ۱۷۰ نوع غذای محلی دارد و تنوع غذایی گیلان و رشت در دنیا بی نظیر است و می تواند به عنوان توریسم خوراک معرفی شود.

گل احضار مردم رشت و گیلان را مردمی خون گرم و مهمان نواز عنوان کرد و گفت: سالانه بیش از ۳۶ میلیون گردشگر به استان گیلان سفر کرده و از جاذبه های گیلان دیدن می کنند.

وی با اشاره به اینکه متقاضی خوبی برای هتل سازی وجود دارد بیان کرد: برای تسهیل ورود سرمایه گذاران جهت هتل سازی مشوق های مناسبی درنظر گرفته شده است.

هیئت سرمایه گذاری پرتغالی در این جلسه رشت و گیلان را حوزه ای مناسب برای سرمایه گذاری قلمداد کردند.

در این جلسه همچنین راه اندازی دفتری برای سرمایه گذاران و نمایندگان رشت و شهرهای پرتغال به منظور تعاملات بیشتر توسط هیئت سرمایه گذاری پرتغالی پیشنهاد شد.

در انتهای جلسه هدایایی از صنایع دستی گیلان به رسم یادبود توسط مریم گل احضار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت به هیئت پرتغالی اهدا شد.