معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز از آمادگی این سازمان برای جذب اعتبار لازم برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،علی اوسط اکبری مقدم ،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در نشست ویژه بررسی روند پیشرفت کتابخانه مرکزی رشت با اشاره به اهمیت این پروژه فرهنگی گفت:کتابخانه مرکزی رشت  با جذب اعتبارات لازم و همگرایی میان مسئولان و دست اندرکاران، باید تا پایان سال به بهره برداری برسد.

او با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت جزو پروژه های مهم استان گیلان است از جلسات مکرر خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با موضوع تکمیل کتابخانه مرکزی رشت خبرداد و  افزود: امیدواریم با همگرایی مسئولان استانی، جذب اعتبارات لازم و نیز هماهنگی میان دست اندرکاران این پروژه فرهنگی، تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان همچنین با تاکید بر اینکه همه پیش بینی های لازم برای تجهیزات و جانمایی در کتابخانه مرکزی از همین امروز باید صورت پذیرد،گفت: پس از احداث و تکمیل کتابخانه، می بایست همه امکانات لازم برای استفاده مراجعان و بهره بردار پروژه در آن مکان مهیا باشد.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این نشست که به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشرفت کتابخانه مرکزی رشت و ارائه پیشنهادات در خصوص این پروژه برگزار شد، با تشکر از دغدغه همه مسئولان استانی و دست اندرکاران تکمیل بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور در خصوص اخذ پروانه ساختمانی برای جلوگیری از مشکلات آتی، اشتراک منابع انرژی اعم از آب، برق و گاز بنا، پیش بینی و استقرار تجهیزات ویژه ایمن در بخش نسخ خطی این مرکز و نیز امکان بهره مندی از مصالح به روز در تکمیل ساختمان پیشنهاداتی ارائه کرد.

فرید فیروزی، مشاور پروژه کتابخانه مرکزی رشت نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی رشت با اشاره به نصب بخش اعظمی از تجهیزات و امکانات مورد نیاز، از پیشرفت ۷۰درصدی پروژه تا به امروز خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبارات لازم، این کتابخانه تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود.

در ادامه این نشست روزبه رحمانیان، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز از آمادگی این سازمان برای جذب اعتبار لازم برای تکمیل پروژه خبرداد.

پروژه احداث کتابخانه مرکزی رشت  از سال ۸۳ آغاز شد؛این کتابخانه با طراحی ویژه که از عنصر کتاب برای معماری آن استفاده شده با اسکلت بتنی در شش طبقه با مساحت هشت هزار و ۱۵۳مترمربع و با پیش بینی بخش های متعددی چون سالن آمفی تئاتر، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه مطالعه محققان، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی کتاب در حال ساخت است .