با پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص بارش احتمالی برف در روزهای یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت در دفتر شهردار تشکیل جلسه داد.

به گزارش ندای گیلان،در این جلسه که با حضور شهردار ،مدیران مناطق ۵ گانه و روسای سازمان ها و معاونین شهرداری و برخی از مدیران شهرداری برگزار شد ناصر حاج محمدی شهردار رشت ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر بر لزوم آمادگی همه جانبه مناطق و سازمان های زیر مجموعه شهرداری تاکید کرد.

وی گفت : برای جلوگیری از بروز هر گونه بحران احتمالی در زمان بارش برف مطابق دستورالعمل ستاد بحران شهرداری رشت و تمهیدات در نظر گرفته شده، تمامی مناطق و سازمان ملزم به تامین تجهیزات لازم اجرایی و عملیاتی می باشند.

همچنین در ادامه افزود: آماده سازی ماشین آلات برف روبی، تامین مخلوط نمک و شن و تعبیه در مناطق شناسایی شده در سطح شهر و آماده باش کامل نیروهای اجرایی و عملیاتی نیز از موارد حائز اهمیت و لازم الاجرا می باشد.

ناصر حاج محمدی با بیان اینکه که در چند هفته گذشته و در مورد مشابه پیش بینی بارش برف، تمامی مناطق و سازمان ها با تمامی تجهیزات عملیاتی آماده انجام اقدامات لازم در روزهای برفی بودند ، هم اکنون نیز با آمادگی کامل در خدمت شهروندان خواهیم بود.

در ادامه نیز معاونت خدمات شهری و مناطق و سازمان ها نسبت به اعلام عملیات انجام شده در این خصوص پرداختند.

در انتها شهردار رشت با بیان اینکه مجموعه شهرداری رشت تمامی توان خود را برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته بکار خواهد بست افزود : در صورت بارش برف این رحمت زیبای الهی تمام تلاش خود را خواهیم نمود که با مشارکت شهروندان عزیز روزهای آرام و با نشاطی را سپری نماییم.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز بیان اینکه مطابق پیش بینی هواشناسی و جلسات برگزار شده در این خصوص گفت: تا مرز نهایی ۲۰ الی ۷۰ سانتی متر بارش برف احتمالی خواهیم داشت و باید با تمام قوا و نیرو و تجهیزات بسیار دقیق عمل نماییم .

وی ادامه داد: در مرحله نخست تمهیدات لازم در ورودی های شهر رشت را باید در نظر گرفت.

مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت افزود: مطابق دستورالعمل ستاد بحران شهرداری رشت که به تمامی مدیران و مسئولین ابلاغ شده است و اجرایی نمودن آن این قول را به شهروندان خواهیم داد که دچار مشکلی نخواهیم شد.

همچنین وی از اقدامات و اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در پیش بینی بارش برف گذشته تقدیر و تشکر نمود و بیان داشت: که در حال حاضر نیز با پیش بینی در خصوص بارش برف در هفته جاری نیز قطعاً این مدیریت، اطلاع رسانی های لازم به شهروندان را نیز انجام خواهد داد.