استاندار گیلان گفت: فضای مدارس و دانشگاه‌ها متناسب با شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای سال تحصیلی جدید آماده شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در یکصد و سی و هشتمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان با تشریح فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دولتمردان بمناسبت گرامیداشت هفته دولت افزود: معظم‌له، زنده کردن امید و اعتماد در مردم را مهمترین توفیق دولت سیزدهم دانستند که باید قدردان باشیم و همچنان در خدمت رسانی به مردم بیش از پیش اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سفرهای استانی آیت الله دکتر رئیسی را بسیار درخشان و مهم دانستند، اظهار کرد: مدیران استانی به صورت میدانی در دل مردم حاضر شوند و با همدلی صادقانه با مردم، مشکلات را بررسی و عیوب را برطرف کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با برشمردن دیگر نکات مهم دیدار رهبری با هیات دولت، سرعت عمل در انجام امور به نفع مردم را از نکات حائز اهمیت مدیریتی مورد تاکید معظم له دانست و گفت: سند تحول در دولت سیزدهم که بر اساس معیارهای نظام و تعالی ایران اسلامی شروع شده باید تقویت شود و منویات رهبر معظم انقلاب نصب العین مدیران برای تحقق عملیاتی امور است.

دکتر عباسی به لزوم آماده سازی مناسب فضای مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای سال تحصیلی جدید تاکید کرد و به فرمانداران دستور داد بعنوان روسای شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها به صورت جدی این مهم را پیگیری، مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا را اجرا و نواقصی همچون عدم تهویه مناسب را تا قبل از بازگشایی مدارس و آموزش عالی برطرف کنند.

وی با اشاره به استمرار شرایط پاندمی کرونا و احتمال زیرسویه های جدید در ماه های آتی، خواستار تشویق مردم توسط رسانه‌ها بویژه صدا و سیما برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در اماکن پرخطر و شلوغ و نیز تزریق دُز یادآور واکسن که در صیانت جان افراد موثر بوده است، شد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان تمهیدات لازم برای فعالیت مراکز واکسیناسیون در روزهای تعطیل را در نظر بگیرد.

دکتر عباسی ضمن تقدیر از همه افرادی که در هیئات مذهبی موازین بهداشتی را رعایت کرده‌اند، افزود: با توجه به در پیش بودن مراسم عزاداری اربعین حسینی، استفاده از ماسک و رعایت کامل موازین بهداشتی با عنایت به حجم تردد داخلی و خارجی ضروری و مورد تاکید است.

وی همچنین اجرای طرح شهید سلیمانی را دارای برکات فراوان عنوان و بیان کرد: بسیج هر جا که حضور داشته منشا برکات و گشایش های بسیار بوده و این طرح پربرکت می‌بایست ادامه پیدا کند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از تلاش‌های مؤثر خبرنگاران و اصحاب رسانه، جراید، مطبوعات و رسانه ملی برای پوشش مناسب برنامه های گرامیداشت هفته دولت که امیدآفرینی کرده‌اند، قدردانی کرد.