صدیق‌عربانی به دخالت نظامی عربستان در سوریه اشاره کرد و گفت: به سران نادان آل‌سعودی اعلام می‌کنم سوریه به قدری قدرت دارد که شما را سر جای خود بنشاند

 به گزارش ندای گیلان ، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی امروز در نماز جمعه این شهر با توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: روز جمعه دعاها اجابت می‌شود.

وی به برگزاری انتخابات در هفتم اسفند ماه امسال اشاره کرد و افزود: هفتم اسفند ماه روز امانت‌سپاری است و امانت‌داری از موضوع‌های مهم در اسلام محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه انسان موجودی گزینش‌گر و مختار است، تصریح کرد: انسان امانتدار باید دین داشته باشد تا بتواند امانتداری کند و دین انسان را به طرف حق هدایت می‌کند و  زمانی که مردم افرادی را امین قرار می‌دهند نباید به اعتماد مردم خیانت شود.

وی امانت را به 3 دسته خدا، پیامبر (ص) و مردم تقسیم کرد و گفت: نباید به این امانت‌ها خیانت شود و تمام فرایض دینی امانت خداوند است.

صدیق‌عربانی معروف‌ترین امانت پیامبر (ص) را کتاب قرآن و عترت دانست و اظهار کرد: فردی که به قرآن و عترت اهانت کند به پیامبر (ص) و خداوند خیانت کرده و سنت‌های پیامبر از امانت‌های رسول اکرم (ص) محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر در خانه‌ای خیانت، شرب خمر، خلاف شرع و دزدی باشد به نابودی کشانده می‌شود، یادآور شد: پیامبر (ص) فرمود «اگر فردی در دنیا نسبت به امانتی خیانت کند و بمیرد به غیر از دین من مرده است.»

خطیب موقت رشت گفت: سپردن امانت به افراد، دارای مسئولیت سنگینی است زیرا فردی که امانت به او سپرده می‌شود باید بفهمد قبول تعهد نسبت به آنهاست که این امانت را به او سپردند.

وی مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را امانت بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: امانت این مجالس باید به اهلش سپرده شود و هفتم اسفند عید بزرگی است.

صدیق‌عربانی یادآور شد: افرادی که می‌خواهیم انتخاب کنیم را باید بشناسیم و برای خدا رأی دهیم و حق؛ میزان رأی مردم باشد و کشور متعلق به تمام مردم است و نباید با صندوق‌های رأی قهر کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای ناامیدی مردم است، گفت: دشمن در تلاش است تا مردم را از اصل خود ناامید کند اما ملت این اجازه را به دشمن نمی‌دهد.

*آمریکا در خلیج فارس به زانو درآمد

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه آنها که نمی‌توانند بار سنگین شهدا و امام (ره) را به دوش بکشند از اکنون کنار بروند، تصریح کرد: رزمندگان ما در خلیج فارس آمریکا را به زانو در آوردند و اشک چشم دشمن سرازیر شد، کسانی که به مجلس می‌روند باید قدر این اقتدار را بدانند.

وی به راهپیمایی روز 22 بهمن با حضور گسترده مردم اشاره کرد و افزود: ملت بزرگ، باوفا، باصفا مثل همیشه پرشور در صحنه حاضر شدند و آمریکا و انگلیس باید از این حضور بمیرند اما از رو نمی‌روند و پس از گذشت 37 سال هنوز شعار مرگ بر آمریکا توسط ملت ایران بلند است.

صدیق‌عربانی با قدردانی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در برجام، خاطرنشان کرد: حماسه‌ای که ملت آفرید مثال‌زدنی است، مردم بصیر و آگاه هستند و باید به مردم توجه ویژه داشت و مسئولان به فکر مردم باشند و آمار غلط ارائه ندهند، گرانی در بازار بیداد می‌کند.

وی حضور در انتخابات را نشانه بلوغ فکری ملت ایران دانست و اظهار کرد: حضور حداکثری در انتخابات اجازه نفوذ به دشمن را نمی‌دهد، هفتم اسفند زمان تصمیم‌گیری مردم برای ماندن یا رفتن مسئولان است.

امام جمعه موقت رشت با تصریح بر اینکه حماسه انقلاب نباید به فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: انتخابات هفتم اسفند خون تازه به رگ‌های انقلاب وارد می‌کند.

وی در ادامه با تبریک روز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، یادآور شد: اگر حضرت زینب (س) نبود قیام امام حسین (ع) باقی نمی‌ماند.

سران نادان آل‌سعود از دخالت نظامی در سوریه پشیمان می‌شوند

صدیق‌عربانی به دخالت نظامی عربستان در سوریه اشاره کرد و متذکر شد: به سران نادان آل‌سعودی اعلام می‌کنم سوریه به قدری قدرت دارد که شما را سر جای خود بنشاند.

وی ادامه داد: دلاوری نیروهای مسلح ایران را مشاهده کرده‌اید و بدانید ملت ایران به قدری غیور است که شما را از کرده خود پشیمان می‌کند.

امام جمعه موقت رشت خطاب به آل‌سعود متذکر شد: امروز شواهد نشان می‌دهد آ‌ل‌سعود در عربستان به آخر خط رسیده و باید از بین برود.

وی در ادامه از اعضای شورا و شهردار رشت خواست تا ساخت و سازهای در حال انجام را هر چه سریع‌تر در این شهر به اتمام برسانند.

منبع:فارس