حسین زاده گفت:متاسفانه یک مرغداری صنعتی ۳۵ هزار قطعه ای درگیر ویروس آنلوآنزای مرغی شده بود

به گزارش ندای گیلان از صومعه سرا،رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز بهداشت و درمان محسوب می شود، افزود: در این حوزه با همکاری دستگاه های مرتبط با شبکه بهداشت و درمان نهایت تلاش خود را در جهت ایجاد محیطی سالم و امن از نظر بهداشتی در سطح شهرستان انجام می دهیم.

محسن حسین زاده با اشاره به وضعیت آب شرب شهری در شهرستان صومعه سرا، اظهار کرد: از این نظر شهرستان دارای جایگاه مطلوبی بوده ولی در برخی نقاط در زمینه کُلرزنی نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در ۱۶ روستای شهرستان مشکل کُلرزنی وجود داشت، گفت: خوشبختانه با تلاش مسئولان آب و فاضلاب روستایی این تعداد به شش روستا کاهش یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان صومعه سرا به موضوع شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز در سطح ۹ روستای شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: با همکاری و اقدامات به موقع دامپزشکی شهرستان کلیه طیور این روستاها معدوم سازی و دفن بهداشتی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای انسانی به این مورد در شهرستان نشده است، گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمادگی کامل برای انجام اقدامات بهداشتی و درمانی در زمان مشاهده موارد انسانی را دارد.

حسین زاده ضمن تقدیر از تلاش های شبکه دامپزشکی صومعه سرا در این خصوص و با بیان اینکه متاسفانه یک مرغداری صنعتی ۳۵ هزار قطعه ای نیز درگیر این ویروس شده بود، تصریح کرد: تمامی ۳۵ هزار قطعه مرغ این مرغداری توسط دامپزشکی معدوم و دفن بهداشتی شد.