آژانس شبکه فدرال آلمان اعلام کرد که در پی تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک، صدور مجوز بهره‌برداری از پروژه گازی نورد استریم-۲ را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از اسپوتنیک، آژانس شبکه فدرال آلمان اعلام کرد که در پی تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک، صدور مجوز بهره‌برداری از پروژه گازی نورد استریم-۲ را به حالت تعلیق درآورده است.

پیش از این، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، اعلام کرد که به وزارت اقتصاد دستور داده است تا اقدام‌های لازم را برای تعلیق صدور این مجوز انجام دهد، به این معنی که گزارش امنیت انرژی این وزارتخانه در مورد نورد استریم-۲ از آژانس خارج می‌شود.

شولتز همچمنین تصمیم ولادیمیر پوتین را نقض آشکار قوانین بین‌المللی توصیف کرد و در یک نشست خبری گفت: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی به اقدام یک‌جانبه، غیرقابل توجیه و غیرقابل پذیرش رئیس‌جمهوری روسیه واکنش نشان دهد».

وی افزود: «ضروری است به مسکو نشان دهیم که چنین اقدامی پیامدهای جدی خواهد داشت».

«روبرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان تأیید کرد صدور این مجوز به حالت تعلیق درآمده است.
صدور مجوز بهره‌برداری از پروژه گازی نورد استریم-۲ مستلزم ارزیابی مثبت وزیر اقتصاد فدرال است مبنی بر اینکه هیچ تهدیدی برای عرضه گاز وجود ندارد.