عملیات اجرایی 352 واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان به صورت متمرکز در پروژه ۴۰ واحدی لنگرود با حضورمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی لنگرود آغاز شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در این آئین اظهار کرد: پیش بینی هزینه برای اجرای این پروژه اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیارد تومان خواهد بود که از این مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و مابقی به صورت آورده متقاضیان می باشد.

حامد دائمی با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی در قالب ۹ بلوک ( ۵ و ۶ طبقه) با اسکلت بتنی در سه قطعه زمین به مساحت ۴۱۰۰۰ مترمربع بازیربنای ۵۰۰۰۰ مترمربع در شهرها رشت و لنگرود احداث می‌شود، افزود: برنامه ریزی برای تحویل زمین ، طراحی و اجرا تعداد ۴۴۳۱ واحد در ۴۸/۲۴ هکتار در قالب ۲۲ پروژه در ۱۷ شهر (سنگر- کیاشهر-لنگرود-چاف و چمخاله-سیاهکل-رودسر-ماسال-فومن-دیلمان-جیرنده- صومعه سرا- شفت-تالش-آستارا-استانه اشرفیه-لوشان-منجیل ) از اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان لنگرود گفت: این شهرستان بعد از شهرستان رشت  در جایگاه دوم از نظر تعداد واحد و متقاضیان را داراست.

دائمی افزود: همگرایی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اراده دولت مردمی برای خانه‌دارشدن مردم در قالب نهضت ملی مسکن ضروری است و انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۱ کارهای گسترده‌ای در عرصه ساخت‌وساز مسکن محقق شود.