سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: واکسیناسیون دز سوم افراد بالای ۱۸ سال گیلان از فردا در ۴۵۱ پایگاه واکسیناسیون آغاز می‌شود.

به گزارش ندای گیلان به نقل از فارس،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با اشاره به سویه جدید کرونا و اهمیت واکسیناسیون در کنترل این بیماری گفت: بر اساس مصوبات کمیته فنی واکسیناسیون کووید ۱۹، واکسیناسیون برای همه‌ی افراد بالای ۱۸ سال در گیلان آغاز می‌شود.

فردین مهرابیان با اشاره به اینکه رعایت فاصله بین دز دوم و سوم رعایت شود افزود: افراد بالای ۱۸ سال که دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن‌های غیرفعال شده (سینوفارم، کوواکسین بهارات و کووایران برکت) استفاده کرده اند، بایستی نوبت سوم واکسن ترجیحا مشابه نوبت اول (غیرفعال شده) به فاصله ۴ ماه از نوبت دوم دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هدف واکسیناسیون کرونا، ایجاد ایمنی در حداکثر جمعیت هدف است گفت: مطالعات نشان داده افرادی که واکسن‌هایی با پلتفرم ویروس غیرفعال را دریافت کرده‌اند بعد از مدتی ممکن است سطح ایمنی آن‌ها کاهش یابد و باید نوبت سوم واکسن کرونا را نیز دریافت کنند؛ در کشور ما واکسن‌های «سینوفارم»، «برکت» و «بهارات» از جمله واکسن‌هایی با پلتفرم ویروس غیرفعال هستند.
در گیلان در ابتدا گروه بالای ۶۰ سال برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا فراخوان شدند.