مدیر جهاد کشاورزی ماسال از آغاز برداشت ۳۲۰۰۰ تن شلتوک برنج محلی از شالیزارهای شهرستان خبر داد و گفت: از این مقدار شلتوک بیش از ۱۸ هزار تن برنج سفید استحصال می‎شود.

ندای گیلان:حمد پوردرویش با اشاره به آغاز برداشت برنج از مزارع شهرستان ماسال اظهار داشت: این شهرستان بیش از 7000 هکتار اراضی شالیزاری دارد که پیش‌بینی می‌شود از این مقدار زمین بیش از 32000 تن محصول شلتوک برداشت و 18100 تن برنج سفید از آن استحصال گردد.

وی با اشاره به اینکه ماسال از مراکز تولید عسل در استان گیلان است گفت: 120 بهره‌بردار در این شهرستان دارای بیش از 4000 کلونی زنبور عسل هستند که در طول سال حدود 85 تن محصول عسل با کیفیت بالا به ارزش یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان تولید و در بازارهای محلی، استانی و کشوری عرضه می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ماسال ضمن بیان این نکته که تا قبل از سال 92 در شهرستان ماسال مرغداری وجود نداشت، بیان کرد: سال 92 سال آغاز بهره برداری از مرغداری‌ها در شهرستان بود و هم اکنون 4 مرغداری فعال در ماسال وجود دارد و یک مرغداری نیز در هفته دولت امسال به مرحله بهره برداری رسمی می‌رسد، ضمن این‌که مرغداری ششم شهرستان نیز تا خرداد ماه سال 95 افتتاح می‌شود.

پوردرویش ماسال را تأمین کننده 6 درصد گوشت قرمز و 4/5 درصد شیرخام استان گیلان معرفی کرد و افزود: هم اکنون شهرستان ماسال دارای بیش از 127000 رأس دام سبک و سنگین است که بخش اعظم علوفه مورد نیاز این مقدار دام از مزارع شالیزاری سطح شهرستان و چراگاه‌ها در ییلاقات و بخشی نیز از طریق کشت دوم و سوم در مزارع شالیزاری تأمین می‌شو‌د.

وی ماسال را دارای رتبه نخست کشت دوم در استان گیلان دانست و اظهار کرد: در بیش از 2000 هکتار از اراضی شهرستان ماسال در سال 93 کشت دوم انجام شد، ضمن این‌ که برخی از کشاورزان شهرستان مبادرت به کشت سوم مزارع کشاورزی خود کردند که بر اساس برآوردهای کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان، وسعت این اراضی نیز بالغ بر 30 هکتار است.

منبع:تسنیم