رئیس جهاد کشاورزی فومن از آغاز زمان برداشت نخستین خوشه های برنج از شالیزارهای این شهرستان خبر داد. محمدرضا ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برداشت نخستین خوشه های برنج از شالیزارهای شهرستان فومن آغاز شد. وی با بیان اینکه «رحیم لنگرودی» کشاورز برنجکار فومنی از صبح پنج شنبه ۲۴ تیرماه برداشت […]

رئیس جهاد کشاورزی فومن از آغاز زمان برداشت نخستین خوشه های برنج از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

محمدرضا ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برداشت نخستین خوشه های برنج از شالیزارهای شهرستان فومن آغاز شد.

وی با بیان اینکه «رحیم لنگرودی» کشاورز برنجکار فومنی از صبح پنج شنبه ۲۴ تیرماه برداشت برنج از شالیزار خود را آغاز کرده است، گفت: این کشاورز اهل روستای سرابستان از توابع فومن است.

رئیس جهاد کشاورزی فومن میزان زمین شالیزاری این کشاورز را یک هکتار عنوان و خاطرنشان کرد: برنج او از رقم «علی کاظمی» بوده که برداشت آن آغاز شد.

ابراهیم زاده افزود: پیش بینی می شود امسال عملیات برداشت به صورت مکانیزه با استفاده از ۲۳۵ دستگاه دروگر و ۱۴ دستگاه کمباین در بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان انجام شود.

وی شهرستان فومن را دارای ۱۳ هزار و ۸۷۰ هکتار اراضی شالیزاری دانست و یادآورشد: سال گذشته بیش از ۷۲ هزار تن شلتوک از زمین های شالیکاری فومن برداشت و ۴۷ هزار تن برنج سفید از آن استحصال شده است.