نجفی در این بازدید گفت:پیش بینی می شود امسال هشت درصد رشد تولید شلتوک داشته باشیم و این میزان، به یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک برسد

به گزارش ندای گیلان،نخستین برداشت مکانیزه برنج در گیلان، صبح امروز (یکشنبه) با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان در روستای لاکسار صومعه سرا آغاز شد.

استاندار گیلان در مراسم برداشت مکانیزه برنج در روستای لاکسار تولمات از توابع شهرستان صومعه سرا گفت: دولت تمام همت خود را برای حمایت از کشاورزان به کار گرفته است.
محمدعلی نجفی افزود: در اجرای طرح تجهیز مزارع و مکانیزاسیون ادوات کشاورزی پیشرفت خوبی داشته ایم.
وی با پیش بینی اینکه 170 هزار هکتار اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه برداشت می شود، اظهار داشت: در نشاء مکانیزه شاهد افزایش سطح بوده ایم و در برداشت مکانیزه نیز رشد خواهیم داشت.
نجفی اضافه کرد: اگر قیمت شلتوک مناسب حال کشاورز نباشد، دولت با ورود به عرصه و خرید توافقی، مانع از وارد آمدن ضرر به کشاورزان می شود.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال هشت درصد رشد تولید شلتوک داشته باشیم و این میزان، به یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک برسد.
استاندار گیلان با بیان اینکه تا زمان حاضر مدیریت آب بسیار خوب بوده، گفت: با توجه به بارندگی های اخیر دچار خسارتی نشده ایم ولی با این وجود، اراضی پایین دست احتیاج به تقویت آبرسانی دارند.
مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا نیز گفت: اولین برداشت برنج از نوع حسنی در یک هکتار توسط حجت همتی در روستای لاکسار این شهرستان برداشت شده است.
احمد پادیاب ادامه داد: 41 هکتار از مزارع این شهرستان به کاشت برنج گیلانه اختصاص یافته است