مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش ها از عصر امروز در استان، گفت: آبگرفتگی معابر، رانش و لغزش و سیلابی شدن رودخانه ها دور از انتظار نیست.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد دادرس در گفتگویی با اشاره به آخرین الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده تقویت سامانه خنک و بارشی در استان از امروز است.

وی افزود: با ورود این سامانه بارشی از اواخر وقت امروز (سه شنبه) شرایط برای بارش باران، وزش باد و وقوع رعد و برق در منطقه فراهم می‌شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در استان، گفت: فعالیت این سامانه در روز چهارشنبه در برخی مناطق شدید یا خیلی شدید پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست، اضافه کرد: فعالیت این سامانه تا عصر روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

دادرس تصریح کرد: شدت بارش‌ها از عصر سه شنبه تا ظهر چهارشنبه می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب و احتمال رانش و لغزش و احتمال سقوط درخت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت دمای هوا نیز ۲ تا ۴ درجه کاهش می‌یابد، گفت: کاهش دید افقی و لغزنده بودن سطح جاده‌ها نیز با توجه به شدن بارش‌ها دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی گیلان تأکید کرد: از عصر امروز نیز به تدریج بر ارتفاع موج دریا افزوده شده و شرایط برای انجام فعالیت‌های مرتبط برای امروز و فردا نامناسب خواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم آماده باش دستگاه‌های خدماتی برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی، گفت: شهروندان و مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این مدت جدا خودداری کنند.