مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اعلام خبر آغاز المپیاد مهارتهای امدادی دادرسان هلال احمر " افزود: 298 تیم دانش آموزان مدرسه دخترانه و پسرانه سراسر استان در این المپیاد شرکت می کنند .

به گزارش ندای گیلان،مهدی ولی پورمدیر عامل جمعیت هلال استان گفت : مرحله شهرستانی طرح دادرس «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» در مدارس سراسر استان گیلان تا پایان اسفند برگزار و تیم های منتخب جهت مرحله استانی مشخص می شوند .
وی بیان اینکه در حال حاضر 344 کانون دانش آموزی هلال احمر در مدارس سراسر استان دایر است گفت : در مسابقات طرح دادرس از هر مدرسه یک تیم برتر شامل 14 نفر عضو شرکت دارند .
وی افزود : : المپیاد دادرس مرحله شهرستانی در دو بخش تئوری و عملی برگزار و در این مرحله مسابقات پس از رقابت تیمها با یکدیگریک تیم از دختران ویک تیم از پسران برگزیده می‌شوند و به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند
معاون جوانان جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه در این مسابقات 131 تیم پسران و 167 تیم دختران اعلام آمادگی نمودند ، بیان کرد : کنترل و ارزیابی علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی و اسکان اضطراری رشته‌هایی است که دانش‌آموزان در آن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
وی افزود مرحله استانی مسابقات در اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.