رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت زیتون در رودبار خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رودبار، درجانی با اشاره به اینکه ۸۷۰۰ هکتار از باغات زیتون در زمینه آفت مگس زیتون پایش شده،عنوان کرد:  پیش بینی میشود ۱۷ هزار تن زیتون در سال جاری تولید و برداشت گردد.

وی با بیان اینکه جمعیت مگس زیتون در بالادست سد منجیل افزایش یافته افزود:  باغداران هر چه سریعتر نسبت به برداشت محصول اقدام نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از زیتون کاران خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کارت تریکو گراما برای مبارزه با این آفات را دریافت کنند.

وی همچنین برلزوم توجه به توصیه های کارشناسان از سوی باغداران تأکید و خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این آفات، زیتون های ریخته شده در کف باغات خود را جمع آوری و به صورت اصولی مدفون سازند. همچنین جهت کنترل آفت مگس زیتون نسبت به جمع آوری زیتون در کف باغات اقدام نمایند.

 درجانی با بیان اینکه برای مبارزه با این آفت در چند سال اخیر مراکزی در شهرستان رودبار راه اندازی و سیاست های لازم نیز تعریف شده است، اذعان کرد: مراکز پایش در شهرستان رودبار با جدیت در این زمینه فعالیت کرده و کلاس های آموزشی و ترویجی برگزار می کنند.

وی خاطر نشان کرد:  برداشت زیتون در شهرستان رودبار با رقم زودرس ماری و ارقام کنسروی آغاز شده و با رقم روغنی پایان می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان؛ از ۱۷ هزار تن محصول برآورده شده سال جاری ۵۰% کنسروی و ۵۰%روغنی خواهد بود که از هفته گذشته برداشت عمده ارقام کنسروی در شهرستان رودبار آغاز شده است.