فرهام زاهد گفت:عجیب است که دکه های کباب خیابانی کارشان را دارند انجام می دهند، اما رستوران هایی که مجوز از بهداشت دارند، تعطیل هستند. این دوگانگی در اقدامات باعث می شود که برخی احساس کنند به آنها ظلم شده است.
به گزارش ندای گیلان،فرهام زاهد نایب شورای شهر رشت در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با تبریک ایام گذشته و آتی، گفت: اگر چک لیستی از اتفاقاتی که در شورای شهر رخ می دهد در اختیارمان قرار بگیرد تا آن را بررسی کنیم، شاید نمره قبولی نگیریم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث رفع مشکل تراموا در رشت، گفت: به سهم خود از تلاش های دکتر رمضانپور، کمیسیون عمران، اعضای محترم شورا و تمامی عزیزانی که در این راه تلاش کردند تا بحث پادار شدن ردیف بودجه تراموا برای شهر رشت اتفاق بیفتد، تقدیر و تشکر میکنیم. همچنین قولی به آقای محبتی داده شده بود که می بایست انجام شده و از ایشان تقدیر به عمل بیاید.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکلات موجود برای صنف رستوران دارن، گفت: آقای دکتر ذاکری نامه ای تهیه کردند که مورد هجمه قرار گرفتند، اگر بحث کرونا و تعطیلی مشاغل قرار است اتفاق بیفتد باید درست رعایت شود. از دولت و بانک ها باید رعایت کنند تا رستوران و آرایشگاه و نانوایی. باید برای همه این اتفاق رخ بدهد.
زاهد با اشاره به اینکه مجموعاً ۱۱۰۰ واحد صنفی ثبت شده در حوزه غذایی در رشت وجود دارد، گفت: این واحدهای غذایی شامل رستوران‌ها، فست فودها بواسطه شیوع کرونا تعطیل شده‌اند. این عزیزان به ما مراجعه می کنند و می پرسند که آیا مابقی اصناف خطر انتقال ندارند؟! شکل کاری که در بانک ها، فروشگاه های بزرگ، تامین اجتماعی و هر موضوع دیگری در حال اتفاق افتادن است، آیا بر اساس پروتکل رخ می دهد؟ آسیبی که به این صنف در حال وارد شدن است بسیار جدیست، کارگران این قشر روز مزد هستند. بنده نمی خواهم بگویم حالا که همه چیز بهم ریخته است بیاییم همین تنها باقی مانده را هم خراب کنیم.
وی ادامه داد: بحث بنده این است که اگر قرار است در قالب پروتکلی برخی از اصناف به فعالیت بپردازند انتظار داریم برای واحدهای تعطیل‌شده نیز در روزهای کرونایی شرایط فعالیت فراهم شود. در این راستا نیاز است تا هماهنگی های لازم با برادر عزیزمان آقای شکریه در اتاق اصناف، استاندار محترم، ستاد مبارزه با کرونا و سازمان صمت انجام شود. عجیب است که دکه های کباب خیابانی کارشان را دارند انجام می دهند، اما رستوران هایی که مجوز از بهداشت دارند، تعطیل هستند. این دوگانگی در اقدامات باعث می شود که برخی احساس کنند به آنها ظلم شده است.