مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان گفت: با همت خیران استان از ابتدای امسال تا پایان مهر، ۱۳۳ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده اند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علیرضا یزدانی مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان گفت: در ۷ ماهه گذشته ۱۲۵ زندانی مرد و ۸ زندانی زن به دلیل محکومیت‌های ناشی از جرایم غیرعمد با بدهی بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان از بند زندان‌های استان آزاد شده اند.

وی با قدردانی از همکاری شاکیان برای مختومه کردن این پرونده‌ها افزود: شاکیان و طلبکاران با چشم‌پوشی از ۳۲ درصد اصل بدهی، نقش پررنگی در آزادی ۱۳۳ زندانی آزاد شده داشته اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان با اشاره به کمک‌های خیران و نیکوکاران گیلان گفت: تا کنون ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق خیران و نیکوکاران برای آزادی ۱۳۳ زندانی غیر عمد هزینه شده است.

یزدانی با اشاره به ۵۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های گیلان گفت: ۱۱۹ زندانی در حال حاضر مشمول کمک ستاد دیه استان هستند.

وی افزود: شماره حساب ستاد دیه نزد بانک تجارت به شماره ۰۸۰۰۲۰۹۹۰۰ و شماره کارت این ستاد به شماره ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۵۱۶۴۹۸ آماده دریافت کمک‌های خیران و نیکوکاران برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد در نظر گرفته شده است.