استاندار گیلان در مراسم گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به مهین اسلامی گفت: آزادگان نماد ایثار، فداکاری، استقامت، رشادت، از خود گذشتگی و سعه‌ صدر در برابر ناملایمات هستند.

به گزارش ندای گیلان،محمد علی نجفی شب گذشته در مراسم استانی گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به مهین اسلامی در زیباکنار با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و مدافعین حرم بویژه شهید محسن‌حججی گفت: این شهید بزرگوار به تأسی از سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا… الحسین (ع) همانگونه بدست افراد متحجر به شهادت رسید.

وی گفت: سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را نیز گرامی می‌داریم که یادآور افتخار اسلام، جمهوری اسلامی و میهن عزیزمان است.

نجفی افزود : آزادگان انسان‌هایی دلیر، شجاع، صبور هستند و هر کجا که اسم استقامت و شهامت باشد باید از آزادگان سرافراز یاد کنیم.

وی گفت: نمی‌توان از دفاع مقدس بدون حضور آزادگان یاد کرد چرا که آزادگان گنجینه‌ای از خاطرات ناب دوران دفاع مقدس شهدای همرزم خود دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه جمعی از آزادگان در دوران اسارت به دلیل تحمل شکنجه به شهادت رسیدند، گفت : آزادگان نماد ایثار، فداکاری، استقامت، رشادت وسعه‌ی صدر در برابر ناملایمات هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : در دیدارهایی که با آزادگان در این سال‌ها داشتیم شاهد هستیم که بسیاری از آنان دلیل روحیه پربار صبر و استقامت حاضر به بیان مشکلات خود در بخش‌های رفاه و معیشت نیستند.

وی گفت : دولت یازدهم تلاش‌های ویژه‌ای برای  رسیدگی به مسائل و مشکلات آزادگان، خانواده‌های معظم شهداء و سایر ایثارگران داشته است هر چند تمام این تلاش‌ها در برابر زحمات آنان کم است.

استاندار گیلان گفت : آزادگان تمام وجود خود را برای حفظ انقلاب و ملت بزرگ ایران گذاشتند که هر چقدر مسئولان خدمت کنند باز نمی‌توانند برابر کار بزرگ آزادگان و خانواده‌های ایثارگران حرفی برای گفتن داشته باشند.

نجفی گفت : وظیفه مدیران خدمت به همه اقشار مردم از جمله آزادگان عزیزی است که امروز در خدمت آنان هستیم.

وی گفت: انشاء ا… همه‌ ما همانگونه که در برابر صدام ایستادیم همچنان رسالت شما آزادگان را در برابر صدامیان داشته باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه بسیاری از آزادگان پس از بازگشت به میهن اسلامی در عرصه‌های دیگر خدمت به کشور حاضر شدند گفت : وظیفه داریم همان دیدگاه احترام به آرمان‌های شهدا را به آزادگان سرافراز داشته باشیم.

در این مراسم همچنین از نماهنگ آزادگان با عنوان شور آزادی که رنج‌های اسارت را روایت می‌کند رونمایی شد.