منابع عراقی از ادامه نبرد نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی با تروریست‌های تکفیری و کشته شدن ده‌ها نفر از آنها و همچنین آزادسازی هزار کیلومتر مربع از استان صلاح‌الدین از لوث داعش خبر دادند.

به گزارش ندای گیلان: به نقل از السومریه، احمد الاسدی سخنگوی فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی عراق اعلام کرد که بیش از 1000 کیلومتر مربع در مرحله دوم عملیات لبیک یا رسول الله در استان صلاح الدین از سیطره گروه تروریستی داعش آزاد شد.

وی با بیان این‌که در ساعات نخست صبح روز چهارشنبه مرحله دوم عملیات لبیک یا رسول الله آغاز شد، افزود: بارزترین جلوه های پیروزی در سه روز اخیر، آزادسازی کامل پالایشگاه بیجی، کارخانه روغن در جنوب شرق پالایشگاه، منطقه جسر الفتحه از سمت بیجی، کارخانه کود شیمیایی در شمال پالایشگاه، آزادسازی شرکت مصری ومنطقه الصینیه و آغاز پاکسازی آن و آزادسازی انبارهای تجهیزات بیجی و نیز بسیاری از مناطق و پایگاه‌هاست.

درهمین حال، جواد الطلیباوی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی اعلام کرد که شهر الصینیه در شمال استان صلاح الدین آزاد شد.

نیروهای مشترک عراقی همچنین کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و تاسیسات از جمله پالایشگاه نفتی بیجی و فرودگاه نظامی را از گروه تروریستی داعش بازپس گرفتند.

به گفته الطلیباوی، مرحله دوم عملیات لبیک یا رسول الله برای آزادسازی کامل استان صلاح الدین از اشغال داعش بدون هرگونه دخالت هوایی آمریکا انجام می‌شود.

سردرگمی و آشفتگی تروریست‌های تکفیری در الشرقاط

منابع عراقی از سردرگمی و آشفتگی تروریست‌های تکفیری در شهرستان الشرقاط خبر دادند.

در پی شکست‌های پیاپی داعش، سرکردگان این گروه تروریستی تکفیری، ساکنان الشرقاط و حتی سالخوردگان را وادار کرده‌اند سلاح به دست گرفته و در راستای فرامین این گروهک تکفیری بجنگند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح‌ الدین اعلام کرد 9 تروریست داعشی در حمله نیروهای عشایری در الشرقاط در شمال استان به هلاکت رسیدند.

این منبع افزود نیروهای عشایری شامگاه پنجشنبه دو موضع تروریست‌های داعشی در شهرستان الشرقاط در 60 کیلومتری شمال صلاح الدین را هدف حمله قرار دادند و توانستند 9 تروریست داعشی را از پای درآورده و سلاح‌های آنها را به غنیمت بگیرند.

این منبع تصریح کرد گروه داعش در حالتی از آشفتگی و سردرگمی به سر می‌برد به طوری که غیرنظامیان و حتی سالخوردگان را وادار به حمل سلاح و جنگیدن به نفع خود کرده است.

مهمترین نتایج عملیات مبارزه با تروریسم در روز پنجشنبه

عملیات نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی علیه تروریست‌های تکفیری در روز پنجشنبه نیز ادامه یافت که طی آن ده‌ها داعشی به هلاکت رسیدند.

فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد نیروهای امنیتی همچنان به عملیات آزادسازی استان الانبار از لوث تروریسم ادامه می‌دهند به طوری که در حملات ارتش، مقرهای فرماندهی و انبارهای سلاح و مهمات داعشی‌ها منهدم شد و شمار زیادی از آنها در منطقه الحمیره در شهر الرمادی از پای درآمدند. توپخانه ارتش هم محور جنوب شرقی را که تروریست‌ها در آن حضور  داشتند، در هم کوبید که به کشته شدن هشت تروریست و زخمی شدن 15 نفر دیگر و انهدام سه خودروی آنها منجر شد.

در حملات هوایی به مواضع تروریست‌ها نیز، سه مخفیگاه در نزدیک پل البوفراج منهدم شد.

نیروهای محور شمالی هم توانستند پرچم عراق را در شمال پل البوفراج به اهتزار درآورند.

کشته شدن 30 تروریست، انهدام 6 خودروی بمب‌‌گذاری شده و بیش از 20 مقر تروریست‌ها در مناطق البوفراج و البوعیثه و کشف و خنثی سازی 54 بمب در مناطق البوعیثه،البوفراج و البوذیاب از دیگر تحولات میدانی روز پنجشنبه است.

فرماندهی عملیات صلاح‌الدین هم از ادامه پیشروی نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی به سمت اهداف ترسیم شده از سه محور در چارچوب مرحله دوم عملیات لبیک یا رسول الله و  انهدام سه خودروی بمب‌گذاری شده و یک خودروی دیگر و کشته شدن سه تروریست داعشی در شهرستان بیجی خبر داد.

انهدام یک تانکر و دو خودروی بمب‌گذاری شده در جریان پیشروی نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در بیجی و قطع راه‌های منتهی به ناحیه الصینیه از دیگر تحولات امنیتی استان صلاح الدین است.

به گزارش تسنیم به نقل از المسله، فرماندهی عملیات دجله هم از عملیات مشترک نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی درمنطقه معسکرسعد  دور النواب ضباط و شهرستان بلدوزر جاده 30 جلای و کشف چهار بمب خبر داد.

فرماندهی عملیات الجزیره هم از کشته شدن 31 تروریست از جمله یک سرکرده آنها موسوم به امیر منطقه الدولاب و انهدام سه مخفیگاه تکفیری‌ها در مناطق الدولاب-ایست ماجد خبر داد.

فرماندهی عملیات استان بابل هم از عملیات مشترک نیروهای امنیتی و مردمی در منطقه الحصوه، محله عدای و دستگیری دو فرد تحت پیگرد بر اساس ماده چهار تروریسم و کشف مقادیری سلاح و مهمات خبر داد.دو خودروی حامل تروریست‌ها هم در حمله جنگنده‌های ارتش در منطقه جزیره سامراء منهدم شد.

در حملات هوایی به مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌ها در مناطق مختلف عملیاتی، 26 موضع دشمن، سه سلاح سنگین، 11 مخفیگاه، یک کمربند انفجاری، دو خودرو و پنج سکوی شلیک موشک و تیربار منهدم و شماری از تروریست‌ها کشته شدند.

درگیری‌های شدید در اطراف شهر الرمادی

از سوی دیگر شبکه عربی اسکای نیوز از درگیری‌های شدید در  اطراف شهر الرمادی مرکز استان الانبار در غرب عراق میان تروریست‌های داعش و نیروهای عراقی خبر  داد.

به گفته منابع اسکای نیوز، درگیری‌های شدید از صبح امروز جمعه میان نیروهای عراقی(شامل نیروهای امنیتی، داوطلب مردمی و عشایر) و گروه تروریستی داعش در اطراف شهر الرمادی به ویژه در منطقه البوفراج در سمت شمالی و منطقه السبعه کیلو در نزدیکی مجتمع مسکونی در سمت غربی در جریان است.

این منابع تاکید کردند نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی و عشایر با پیشروی در این جبهه‌ها توانستند تعدادی از مقرهای گروه تروریستی داعش را منهدم کنند.

اسکای نیوز عربی از انهدام شش پایگاه و انبار تسلیحات گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین و تشدید محاصره تروریست‌ها در محور غربی بیجی در چارچوب عملیات گسترده نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی برای پاکسازی کامل صلاح الدین از لوث داعش خبر داد.